سرکرده جدید گروه بوکوحرام در نیجریه کیست؟

سرکرده جدید گروه بوکوحرام در نیجریه کیست؟
چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 23:00

رییس جمهور چاد تاکید کرد که گروه افراطی بوکوکرام در نیجریه اینک رهبری جدید به جای ابوبکر شیکاو دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ادریس دِبی رییس جمهور چاد، از سرنوشت شیکاو سخنی به میان نیاورد، اما گفت که "محمد داوود" رهبر جدید این گروه شده است.

شیکاو در تصاویر ویدئویی که بوکوحرام اخیرا منتشر کرده است، ظاهر نشده که این امر احتمال کشته شدن وی را مطرح کرده است.

ادریس دبی که نیروهای کشورش در جنگ با این گروه افراطی مشارکت دارند، افزود که داوود گفتگو را می پذیرد. برخی منابع رسانه ای در نیجریه نقل کردند که رییس جمهور چاد سال گذشته تلاش کرد تا در گفتگوها با بوکوحرام میانجیگری کند؛ اما این مذاکرات محقق نشد و بسیاری آن را فرایندی دروغین و ساختگی عنوان کردند و این امر سبب شد تا تحلیلگران از اعتبار اظهارات دِبی درباره گروههای افراطی بکاهند.

شیکاو پس از کشته شدن محمد یوسف بنیانگذار بوکوحرام، رهبری این گروه مسلح را به عهده گرفته بود. در دوره شیکاو بر افراطی گری و حملات این گروه مسلح افزوده شد.

در آخرین ویدئوی گروه بوکوحرام در آغاز این ماه، جوانی نقابدار از سوی گروه تروریستی داعش در غرب افریقا سخن گفت و از مردم خواست صبر پیشه کنند و تاکید کرد که همچنان در تمام مناطقی که از قبل بودیم، حضور داریم. این جوان با زبان محلی "هاوسا" با لهجه قبیله کانوری که شیکاو به آن منتسب است، صحبت می کرد.

نیروهای چاد، در آغاز سال جاری، نقشی اساسی در قالب تلاشهای منطقه ای برای بازپس گیری شهرک ها و روستاهای تحت سیطره بوکوحرام ایفا کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها