جوانان عربستان؛ کلاس درس یا اردوگاه داعش؟!

جوانان عربستان؛ کلاس درس یا اردوگاه داعش؟!
چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 23:14

نشریه اینترنتی الجزیره در مقاله‌ای این پرسش مهم را مطرح کرده است که چرا جوانان عربستانی در سنین دبیرستان و دانشگاه به جای پرداختن به درس و تحصیل، به عملیات انتحاری روی می‌آورند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، الجارالله نویسنده این مقاله خاطرنشان کرد، تروریست انتحاری که عملیات انفجار در مسجد الطوارئ در عسیر را انجام داد و 15 نفر را کشت، می توانست یکی از کارآموزان برای خدمت به حجاج بیت الله الحرام در مکه مکرمه باشد و یا دانشجوی دانشگاه ملک خالد در ابها و یا دانشگاه الجوف باشد نه آن که عقل و روحش را به ناچیزترین بها به سران داعش و القاعده بفروشد.

نویسنده الجزیره می افزاید: کسانی که در این حادثه کشته شدند هم سن و سال شخص انتحاری بودند. در واقع او همکلاسان دوره دبیرستان خود را کشت زیرا 21 سال سن داشت و بعضی از کشته شدگان نیز همسن او بودند اما فرق او با "شهدا" این بود که آنها برای خدمت رسانی به زائران خانه خدا و حفظ امنیت این مکان مقدس آموزش می دیدند اما او خودش را سرسپرده گروههایی کرد که نمی دانست از طریق چه کسانی و از کجا هدایت می شوند.

وی در ادامه می نویسد: بسیاری از کسانی که عملیات تروریستی انجام می دهند در سنین دبیرستان و دانشگاه یعنی 17 تا 24 سال هستند و این سنی است که جوانان باید در دانشگاه و مدرسه عمر خود را بگذرانند و یا در باشگاهها و رشته های ورزشی بدرخشند، نه آن که در هسته های داعش عهده دار عملیات انتحاری شوند؛ و این مسؤولیت بردوش سیستم آموزشی و جامعه و خانواده هاست که بگویند چه عاملی باعث شده جوانان در این سن به سوی سازمان های تروریستی جذب شوند و به صحنه های درگیری در سوریه و عراق بروند؟

گفتنی است، عامل انفجارِ انتحاری پنج‌شنبۀ گذشته (15 مرداد ماه) در مسجد مرکز نیروهای ویژه در ابها، یک تروریستِ سعودی بود. عامل انتحاری این واقعه، کمربند انفجاری خود را در میان نمازگزارانی منفجر کرد که در حال اقامه نماز ظهر بودند. این شخص یوسف بن سلیمان عبدالله السلیمان نام دارد که 21 ساله و متولد 1994 بود.

در عملیات تروریستی علیه این مسجد، 15 نفر از جمله 12 تن از نیروهای امنیتی کشته شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها