در مصاحبه با روزنامه لبنانی السفیر؛

ظریف: دوستان عربستانی واقعیت را بپذیرند

ظریف: دوستان عربستانی واقعیت را بپذیرند
پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 - 10:05

وزیر خارجه کشورمان بر تمایل واقعی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با کشورهای منطقه درجهت خیر و منفعت همه ملت های منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " محمد جواد ظریف " در گفتگو با روزنامه "السفیر" چاپ لبنان گفت که موضوع هسته ای ، یک مساله حاشیه ای بود که حل و فصل شد، اما مساله واقعی مربوط به منطقه است و ما درواقع مایل به همکاری با کشورهای منطقه هستیم و برای خیر و منفعت منطقه وملت های آن تلاش می کنیم.

ظریف با بیان اینکه لغو سفرش به ترکیه به علت سفر به لبنان بوده و نمی توانسته است که در یک دوره زمانی کوتاه با مسؤولان ترکیه ای دیدار کند، گفت که هفته آینده به این کشور سفر خواهد کرد.

وی درپاسخ به اینکه آیا " دیپلماسی نرم " که درگفتگو با غرب درباره موضوع هسته ای ایران درپیش گرفته بود، درگفتگو با عربستان نیز مفید واقع خواهد شد، به ویژه با توجه به اینکه عربستان و کشورهای خلیج فارس درخصوص اهداف ایران در منطقه تردید دارند، گفت که ما از صمیم قلب به دوستان خود در منطقه ، تبسم می کنیم.

ظریف درپاسخ به این گفته که کشورهای منطقه از ایران خواهان اقدام و نه تبسم هستند و به ویژه می خواهند که درامور آنان دخالت نشود، گفت: به اعتقاد ما ، دوستان عربستانی نیاز دارند که واقعیت ها را همان طور که هست ، بپذیرند.

وی افزود: ما مشکلات بسیاری را تحمل کردیم و از سوی همسایگان خود مورد درد و رنج بسیار قرار گرفتیم و ما از صدام علیه سعودی ها حمایت نکردیم اما آنان از صدام در جنگ علیه ما حمایت کردند.

ظریف درباره تاثیرات موضوع هسته ای ایران بر دیگر مسائل منطقه ابراز امیدواری کرد که این مساله تاثیر مثبت داشته باشد و به حل و فصل همه موضوعات منطقه منجر شود.

پربیننده ترین خبرها