منابع دیپلماتیک: آمریکا نگران اوضاع بحرین است

منابع دیپلماتیک: آمریکا نگران اوضاع بحرین است
پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 - 19:45

منابع دیپلماتیک به شبکه خبری العالم گفتند که آمریکا نسبت به تظاهرات مخالفان در سالروز استقلال بحرین از استعمار انگلیس - مصادف با فردا 14 اوت- و نوع برخورد با آن نگران است.

منابع دیپلماتیک به شبکه خبری العالم گفتند: آمریکا نسبت به تظاهرات روز استقلال بحرین از استعمار انگلیس که مصادف با فردا 14 اوت است، نگران است.

نیروهای انقلابی بحرین خواهان برگزاری این تظاهرات در شهر منامه شده اند. ائتلاف 14 فوریه بحرین نیز از مردم خواسته اند که فردا جمعه در این تظاهرات که به سمت میدان شهدا (اللولوه) در مرکز شهر منامه برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

این منابع گفتند: نگرانی آمریکا از چند جنبه است. بارزترین نگرانی نسبت به سلامت جان اتباعش در منامه است که مقر ناوگان پنجم این کشور در خلیج فارس می باشد.

دولت بحرین نسبت به هرگونه تظاهرات در منامه به ویژه اطراف منطقه اقتصادی و دیپلماتیک هشدار داده است.

سفارت آمریکا در منامه نسبت به خطر نزدیک شدن اتباعش به مناطق اعتراضات به خاطر حفظ سلامتی آنان هشدار داده است.

برپایه این گزارش، آمریکا عدم استفاده بی رویه از خشونت در اعتراضات و گفت و گوی جدی برای فراهم سازی زمینه آشتی ملی با مخالفان و بررسی خواسته های سیاسی آنان را خواستار شده است.

"باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا اخیرا به سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نسبت به خطرات داخلی سیاست های فعلی آنها هشدار داد. 

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد اعتراضات مردمی است که از میدان اللولوه در شهر منامه در 14 فوریه آغاز شد. مردم خواهان تغییرات سیاسی و آزادی و دموکراسی در کشورشان هستند. این اعتراضات با برخورد شدید نیروهای امنیتی روبرو شده است. دولت بحرین همچنین دهها نفر از مخالفان و رهبران آنها را زندانی و شکنجه کرده است.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها