در جبهه های جنگ یمن چه می گذرد؟ + ویدئو

پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 - 19:56

در حالی که نیروهای ارتش و کمیته های انقلابی یمن، در مقابله با مزدوران عربستان سعودی در چندین جبهه در استان های مختلف در حال پیشروی هستند، نیروهای سعودی همچنان از بازپس گیری مواضع مرزیِ از دست رفتۀ خود بازمانده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، درگیری های شدید در یمن، در چندین جبهه به ویژه در شهر تعز در جنوب این کشور ادامه دارد زیرا مقاومتِ این شهر در برابر نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی و حامیان میدانی آنها اعم از عناصر القاعده و مزدوران تروریست، اشغال این شهر را دشوار کرده است.

درگیری ها در شهر تعز پس از آن شدت گرفت که مقادیر زیادی تجهیزات و مهمات کمکی به دست ارتش یمن و کمیته های انقلابی رسید و این در حالی است که عناصر مسلح هوادار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن اعلام کرده بودند که سلاح و مهماتشان تمام شده است.

در شهر اب در مرکز یمن نیز درگیری های شدیدی به ویژه در منطقه الرضمه در جریان است و تجهیزات و نیروهای تازه نفس زیادی به کمک ارتش و کمیته های انقلابی آمدند تا این منطقه را از چنگ عناصر مسلح تروریست آزاد کنند.

از سوی دیگر، ارتش و کمیته انقلابی در جبهه های ابین، الضالع، لحج، اب، البیضاء، مأرب و شبوه حملات مزدوران عربستان سعودی را خنثی کرد و شمار زیادی از آنان را کشته و ده ها تن از آنان را اسیر کردند.

در همین راستا، ارتش و کمیته های انقلابی مرکز امنیتی مشوره و دروازه غربی شهر اب را پس گرفتند و مزدوران سعودی را از این مناطق بیرون راندند و نقیل بعیدان را نیز به کنترل دوباره خود درآوردند.

در این میان و پس از گذشت بیش از یکصد روز از پاسخ یمنی ها به تجاوزگری ارتش سعودی، منابع امنیتی گزارش دادند: ارتش سعودی، شماری از مواضع خود را در خاک عربستان از دست داده است که از این مواضع می توان به نجران در شرق تا ظهران و عسیر و جیزان در غرب اشاره کرد. آخرین موضع نظامیِ از دست رفتۀ عربستان، پایگاه نظامی المخروق در منطقه نجران است.

در همین راستا، ارتش و کمیته های انقلابی پایگاه های نظامی سعودی در دو منطقه القائم و غرف الشیخ در منطقه جیزان را با توپ های خود گلوله باران و یک خودروی نظامی سعودی را منهدم کردند. تمام سرنشینان این خودرو در پایگاه نظامی جلاح، کشته شدند.

یگان موشکی ارتش و کمیته های انقلابی یمن نیز به نوبه خود، دو پایگاه نظامی "کبری دحضه" و "نگهبانی گارد مرزی" در نجران را موشک باران کرد.

دولت امارات نیز از کشته شدن یک سرجوخۀ اماراتی در چارچوب ائتلاف تجاوز به یمن خبر داد.

15:30- 8/13
26

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها