انهدام یک گروهک تروریستی در کویت

انهدام یک گروهک تروریستی در کویت
جمعه 23 مرداد 1394 - 13:28

دولت کویت از شناسایی و انهدام یک گروهک تروریستی و مصادره مقادیر زیادی سلاح، مهمات و مواد منفجره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دولت کویت اعلام کرد این گروهک تروریستی از سه نفر تشکیل شده بود که پس از شناسایی اعضای آن دستگیر شدند.
وزارت کشور کویت تأکید کرد سلاح های مذکور در حفره عمیقی در داخل یک منزل جاسازی و روی آن با سیمان پوشانده شده بود.
براساس بیانیه وزارت کشور کویت، نیروهای امنیتی از این حفره، 19 تن مهمات، 144 کیلوگرم ماده منفجره تی ان تی، انواع خمپاره، بمب های دستی، شوکر و سلاح کشف کردند. همچنین مقادیر زیادی مواد منفجره در منطقه العبدلی در نزدیکی مرز با عراق، کشف و ضبط گردید.
از جمله اسلحه و مهمات کشف شده 56 راکت، 144 کیلوگرم تی ان تی و ماده منفجره PE4، 19 تن مهمات، ‌سه قبضه راکت‌انداز ضد تانک آر پی جی،‌ 65 نوع مختلف از سلاح‌های گرم و همچنین 204 نارنجک و چاشنی الکتریکی می باشد. در منزل یکی از متهمان که تابعیت کویتی دارد سه قطعه سلاح گرم و مقداری مهمات کشف و توقیف شده است. همچنین هنگام دستگیری متهم سوم سه جبعه اسلحه، مهمات و انواع مواد منفجر پیدا شد.
بیانیه وزارت کشور کویت حاکی است که هر سه متهم به عضویت در یکی از گروه‌های تروریستی اعتراف کردند اما نام این گروه را ذکر نکرده است.
به گفته وزارت کشور کویت، متهمان برای ادامه تحقیقات و طی مراحل قانونی به مراجع ذیربط تحویل داده شدند.
یادآور می شود اخیرا بر اثر یک انفجار تروریستی در مسجد امام صادق (ع) در کویت، 26 نفر شهید و صدها نفر زخمی شده بودند. عامل این انفجار، یک شهروند عربستانی بود و گروه تروریستی داعش، مسؤولیت آن را به عهده گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها