وزارت دفاع عراق: اودرنو دیگر اظهار نظر نکند

وزارت دفاع عراق: اودرنو دیگر اظهار نظر نکند
جمعه 23 مرداد 1394 - 17:01

وزارت دفاع عراق، روز جمعه با ابراز شگفتی از اظهارات اخیر رئیس ستاد مشترک نیروهای زمینی آمریکا درباره تقسیم عراق، خودداری از تکرار چنین اظهاراتی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع عراق با انتشار بیانیه ای، "از اظهارات رئیس ستاد مشترک نیروهای زمینی آمریکا مبنی بر این که تقسیم عراق، تنها راه حل است" ابراز شگفتی و تاسف کرد.

وزارت دفاع عراق، اظهارات ریموند اودرنو، را ناشی از نداشتن درک درست از زیرساخت های رفتاری ملت عراق و فهم نادرست از ایثارگری های عراقی ها دانست و درخواست کرد که دیگر چنین اظهاراتی تکرار نشود.

وزارت دفاع عراق در بیانیه خود تاکید کرد که ایرادِ چنین اظهاراتی، به مثابه خروج از چارچوب کلی روابط دوستانه و تعهدات دوجانبه میان عراق و آمریکاست و زمینه های گسترده ای برای سوء تفاهم ایجاد می کند.

این بیانیه همچنین خاطر نشان کرد: ارتش عراق، برای همه عراقی هاست و از پشتیبانی الحشد الشعبی (بسیج مردمی) و داوطلبان عشایر برخوردار است و این گونه اظهارات، آنها را مایوس نخواهد کرد.

ریموند اودیرنو اخیرا در اظهار نظری گفت: آشتی دادن طیف های ملت عراق، روز به روز دشوارتر می شود و شاید تقسیم عراق، تنها راه برای حل و فصل درگیری ها در این کشور باشد.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی، در پاسخ به پرسشی درباره فرصت های آشتی در این کشور، بعید دانست که عراق به وضع سابق خود برگردد.

اودیرنو سپس درباره امکان تقسیم عراق گفت: این مساله، وابسته به منطقه و شخصیت های سیاسی و دیپلمات هایی است که باید دیدگاهشان را در خصوص چگونگی اجرایی شدن این مساله مشخص کنند، در هر صورت امکان بروز چنین مساله ای محتمل است و شاید این راه، تنها راه باشد.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها