واشنگتن: اظهارات اودرنو بیانگر موضع آمریکا نیست

واشنگتن: اظهارات اودرنو بیانگر موضع آمریکا نیست
جمعه 23 مرداد 1394 - 18:38

در پی واکنش شدید مقامات عراقی به اظهارات اخیر رییس ستاد مشترک نیروهای زمینی آمریکا درخصوص تقسیم عراق، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز جمعه گفت که اظهارات اودرینو موضع آمریکا درقبال عراق نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دولت آمریکا امروز جمعه با تاکید بر ادامه حمایت خود از وحدت و دولت عراق، اظهار داشت: اظهارات ریموند اودرنو رییس ستاد مشترک نیروهای زمینی آمریکا که دوره ریاستش به اتمام رسیده است، بیانگر موضع آمریکا درباره عراق نیست.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات ژنرال اودرنو مبنی بر اینکه تقسیم عراق ممکن است تنها راه حل برای مشکلات فعلی باشد، گفت: این اظهارات بیانگر سیاست و نقطه نظر ما و بیانگر نگاه ما به آینده ای که برای عراق آرزو می کنیم، نیست. این اظهارات اودرنو "دیدگاه های شخصی" است.

به گزارش سایت السومریه نیوز، کربی خاطرنشان کرد که کشورش به حمایت از دولت عراق در بغداد به ریاست حیدر العبادی ادامه می دهد و تلاش می کند تا به العبادی که با چالشهای واقعی در کشورش مواجه است، کمک کند. "واشنگتن از دولت دارای حاکمیت در عراق حمایت می کند".

ریموند اودرنو رییس ستاد مشترک نیروهای زمینی آمریکا روز گذشته تصریح کرد: روزبه روز بر دشواری تحقق مصالحه میان شیعیان و اهل سنت عراق افزوده می شود و تقسیم این کشور "شاید تنها راه حل" برای حل و فصل درگیری طائفی باشد.

وزارت دفاع عراق امروز جمعه از اظهارات اخیر رییس ستاد مشترک نیروهای زمینی آمریکا ابراز تعجب کرد و این اظهارات را ناشی از نداشتن درک درست از زیرساخت های رفتاری مردم عراق دانست و درخواست کرد تا دیگر چنین اظهاراتی تکرار نشود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها