شیخ نعیم قاسم: ایران قطب مقاومت است

شیخ نعیم قاسم: ایران قطب مقاومت است
شنبه 24 مرداد 1394 - 10:58

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ایران را قطب مقاومت دانست و تأکید کرد، امنیت منطقه باید برعهده کشورهای منطقه و در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ نعیم قاسم" روز شنبه در ششمین مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در تهران گفت: برای مقابله با پروژه صهیونیستی که هدف آن فساد در منطقه است، باید همیشه آماده باشیم.
وی افزود: ایران امروز قطب مشروع مقاومت است، و رهبری ولی فقیه باید یک رهبری جهانی باشد زیرا می تواند همه را متحد کند.
شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: ما به پیروی از اهل بیت علیهم السلام، افتخار می کنیم؛ ما یک اقلیت اسلامی نیستیم بلکه قلب تپنده امت هستیم.
وی خاطرنشان کرد: راه اهل بیت (ع) خود را ثابت کرد و فعال بودن آن دشمنان را آزرد.
شیخ نعیم قاسم ادامه داد: راه اهل بیت علیهم السلام، انقلابی و حکیمانه است.
شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: ایران الگویی برای به چالش کشیدن (دشمنان) است و این الگو در لبنان با حزب الله تکرار شد و حزب الله رژیم صیهونیستی را شکست داد.
شیخ نعیم قاسم گفت: ما امروز با 3 چالش مواجه هستیم؛ نخست استقلال و عدم تبعیت، دوم اسرائیل و سوم تروریسم.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: باید با صلابت و بدون کشیده شدن به فتنه طایفه ای، با تفکرات و گرایشهای تکفیری مقابله کنیم.
شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: اهتمام ورزیدن به علما، حوزه های علمیه و توجه به وحدت بین اهل سنت و شیعیان ضروری است؛ و این کارها به نفع اسلام و منطقه است.
شیخ نعیم قاسم گفت: (مسؤولیت حفظ) امنیت منطقه باید برعهده کشورهای منطقه و در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران باشد.
شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: توانستیم طرح صهیونیستی را که از عراق و سوریه سر برآورده بود متوقف کنیم، و اکنون همه دریافتند که نمی توانند پروژه خود را در سوریه پیاده کنند و اذعان می کنند که هیچ راه حلی غیر از راه حل سیاسی وجود ندارد.

ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) صبح امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد.

این اجلاس با حضور 700 میهمان خارجی از 130 کشور و برخی شخصیت های سیاسی و فرهنگی به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها