رئیس مخالفان خارج نشین سوریه: درباره اسد صحبت نکردیم

رئیس مخالفان خارج نشین سوریه: درباره اسد صحبت نکردیم
شنبه 24 مرداد 1394 - 12:44

رئیس گروه مخالفان خارج نشین سوریه موسوم به "ائتلاف ملی سوریه" دیدارش با وزیر امور خارجه روسیه در مسکو را سازنده توصیف کرد و گفت که در این دیدارها درباره رئیس جمهور فعلی سوریه صحبت نشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خالد خوجه" مذاکراتش با "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه را روشن و شفاف توصیف کرد.

خوجه همچنین در کنفرانسی مطبوعاتی درباره مذاکراتش در مسکو گفت: درباره اوضاع کنونی سوریه با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه به طور مفصل بحث کردیم، و سناریوهای راه حل و سازوکارهای برون رفت از هرج و مرج به ثبات را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: ما درک طرف روس از دیدگاه ائتلاف درباره راه حل سیاسی را احساس کردیم.

خوجه بار دیگر با تکرار گفته های قبلی خود و موضع عربستان سعودی علیه نظام سوریه گفت: "روند گذار سیاسی باید درچارچوب اصول ژنو باشد و نهاد حکومت انتقالی با اختیارات اجرایی کامل نباید شامل بشار اسد و هیئت حاکمه او باشد. بشار اسد هیچ نقشی در روند انتقالی و آینده سوریه نخواهد داشت".

خوجه افزود: "راه حل سیاسی باید وحدت و یکپارچگی ارضی و مردمی سوریه را رعایت و نهادهای کشور را از فروپاشی محافظت کند".

وی بدون اشاره به گروههای مسلح و تروریست تحت حمایت ائتلاف ملی سوریه و تلاش برای جداسازی آنها از سایر گروههای مسلح نظیر داعش - با وجود اهداف مشترک آنها علیه نظام و مردم سوریه- و اتهام زنی به نظام سوریه اظهار داشت: "تهدیدها از طرف گروههای تندرو مثل داعش است و نمی توانیم نظام سوریه را در مبارزه با تروریسم مشارکت دهیم  ... این نظام نمی تواند شریکی جدی در مبارزه با تروریسم باشد".

خوجه با اشاره به توافق با رهبران روسیه برای ادامه رایزنی ها و ملاقات ها به منظور ایجاد یک راه حل عادلانه در سوریه در راستای حفظ ثبات منطقه گفت در این مذاکرات به مسئله جایگزین های بشار اسد نپرداخته است اما سوریه از کادرها و نیروهای مناسب برای رهبری این کشور در داخل و خارج برخوردار است.

خوجه همچنین برخی از خبرها درباره درخواست او از رژیم اسرائیل برای دخالت در سوریه را تکذیب کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها