تبلیغات قطر علیه مصر در روزنامه های آمریکایی

تبلیغات قطر علیه مصر در روزنامه های آمریکایی
شنبه 24 مرداد 1394 - 19:47

العالم - قطر در راستای تبلیغات گسترده خود علیه مصر، پول زیادی به روزنامه های آمریکایی برای تبلیغات ضد مصری پرداخت می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ادعاها و اتهام های روزنامه های آمریکایی در سالروز متفرق کردن تجمع طرفداران گروه اخوان المسلمین در میدان رابعه العدویه قاهره و اشغال مسجدی که شاهد اقدام های این گروه بود، تکرار شد.

روزنامه النهار مصر به نقل از برخی منابع آگاه نوشت: دولت قطر پول های زیادی را به برخی از روزنامه های آمریکایی پرداخت کرده است تا در دومین سالروز متفرق کردن تحصن طرفداران اخوان المسلمین درمیدان رابعه العدویه علیه مصر تبلیغات کنند.

منابع یاد شده افزودند که برخی از شرکت های قطری معروف به تامین مالی فعالیت های گروه اخوان المسلمین، ستون هایی را در روزنامه های آمریکایی خریداری کرده اند تا موضوع هایی را برای اهانت به مصر منتشر کنند.

بنا به اعلام این منابع، این شرکت های قطری همچنین مبالغی را برای نوشتن گزارش های خبری مغایر با واقعیت اوضاع در مصر به روزنامه های آمریکایی پرداخت کرده اند.

این منابع از جمله به گزارش منتشره در روزنامه واشنگتن پست با استناد به اطلاعات بی پایه و اساس اشاره کردند که در آن دو پژوهشگردانشگاه آکسفورد، مدعی شده اند که توانسته اند به اسامی 701 نفری که در جریان متفرق کردن تجمع معترضان مصری در دو سال پیش در میدان رابعه العدویه کشته شدند، دست یابند.

قطر به عنوان حامی تریبون های رسانه ای درآمریکا و انگلیس و درصدر آن روزنامه انگلیسی گاردین و روزنامه آمریکایی واشنگتن پست برای تلاش در جهت رسیدن به اهداف خاص خود شناخته شده است.

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف ماه سپتامبر گذشته فاش کرد که اخوان المسلمین برخی از رسانه ها و تریبون های تبلیغاتی در داخل انگلیس را با حمایت مالی قطر اداره می کند و فعالیت های رسانه ای این گروه از طریق سازمان های خیریه به شدت تحت کنترل و نظارت دولت انگلیس است که بیش از یک سال است تحقیق دراین باره را آغاز کرده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها