استفاده داعش از گاز خردل در سوریه

استفاده داعش از گاز خردل در سوریه
يکشنبه 25 مرداد 1394 - 13:48

مسؤولان نظامی و اطلاعاتی آمریکا گفته اند که گروه تروریستی داعش در حمله به استان الحسکه در سوریه از گاز خردل استفاده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه سی.ان.ان آمریکا به نقل از مسؤولان آمریکایی اعلام کرد آمریکا درباره استفاده داعش از گاز خردل درحمله جداگانه چند هفته قبل در داخل سوریه و نیز استفاده داعش از گاز کلر درحملات اخیر خود تحقیق کرده است.

خبرگزاری سانا خاطرنشان کرد، سوریه بارها درباره خطر استفاده از سلاح شیمیایی از سوی گروه های تروریستی هشدار داده است و به طور رسمی نیز، وزارت امور خارجه در نامه هایی و بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از دسامبر 2012 در بیانیه هایی، درباره اقدام برخی دولت های حامی تروریسم در سوریه مبنی بر تحویل سلاح های شیمیایی به تروریست ها و مطرح کردن ادعای استفاده سوریه از این سلاح ها ابراز نگرانی کرده اند.

این شبکه آمریکایی درادامه گزارش خود آورده است که آمریکا بعد از تحقیق درباره استفاده داعش از گاز خردل به نمونه هایی دست یافته است و این امکان وجود دارد که گروه تروریستی داعش توانایی های محدود خود را در توسعه این مواد تقویت کرده است.

 وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که گروه تروریستی داعش در حمله روز چهارشنبه گذشته به شمال عراق از سلاح شیمیایی استفاده کرد.

وزارت امور خارجه روسیه اواخر سال گذشته از وجود اصولی جدی سخن گفت که بر اساس آن گروه تروریستی داعش از مواد سمی در سوریه استفاده کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها