کابوس تونلهای غزه صهیونیستها را آشفته کرده است

کابوس تونلهای غزه صهیونیستها را آشفته کرده است
دوشنبه 26 مرداد 1394 - 15:24

کابوس تونلهای غزه آسایش ساکنان شهرکهای صهیونیستی در حاشیه نواره غزه را ربوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "الون بن دیوید" کارشناس مسائل راهبردی و نظامی تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "حماس هفته های گذشته تعدادی از تونلهای خود به سمت اسرائیل را به پایان رساند. بر خلاف اظهارات رئیس کابینه که ادعا می کرد اسرائیل پس از عملیات اخیر علیه غزه به حماس اجازه حفر تونل نمی دهد، ارتش اعتراف کرد حماس شمار قابل توجهی تونل به سوی اسرائیل حفر کرده است که احتمالا درعملیات آینده آنها را بکار می گیرد. معلوم شد تهدیدهای اسرائیل در پی عملیات نظامی اخیر علیه غزه بیهوده بوده و طی ماههای اخیر معلوم شد حماس شمار قابل توجهی تونل حفر کرده است. البته ما از تعداد دقیق این تونلها اطلاع نداریم."
وی افزود: "شاباک اخیرا بیانیه ای در این خصوص صادر کرده است. و درباره اقدام حماس برای حفر تونلی به سمت منطقه کرم ابو سالم مطلع شده و به حماس هشدار داد. ارتش اسرائیل ترجیح می دهد منتظر بماند و علیه تونلهای حماس اقدام نکند. "

وی تأکید کرد: "حماس در حال حاضر در صدد رویارویی با اسرائیل نیست و این تونلها را برای روز مبادا آماده کرده است.اگر اسرائیل برای تخریب تونلها اقدام کند این بمثابه آغاز جنگ است لذا برای این تخریب تونلها شتاب زده عمل نمی کند."
"الموغ بوکر" گزارشگر شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "ارتش اسرائیل در خارج از دیوار مرزی حضور ندارد اما در این سوی دیوار بطور تمام وقت در حال فعالیت است.پس از عملیات نظامی اخیر علیه غزه، منطقه ای ویژه برای آموزش نیروهای واحد غزه در ارتش اسرائیل، برای رویارویی با تهدیدهای تونل های حماس ایجاد شد. جنگ افزارها و ماشین آلات سنگین و سربازان بطور تمام وقت در این منطقه حضور دارند."
وی خاطرنشان کرد: "طی سه ماه پیش شرکت ویژه شناسایی تونل، از احتمال 70 % وجود تونل در این منطقه خبر داد." 

پربیننده ترین خبرها