خودرویی که در کیف جا می شود

خودرویی که در کیف جا می شود
دوشنبه 26 مرداد 1394 - 17:21

یک مهندس ژاپنی به تازگی یک «خودروی پیاده‌روی» اختراع کرده است که می‌توان با کوله‌پشتی آن را جابه‌جا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مهر، «خودروی پیاده‌روی» ابعادی در اندازه یک لپ‌تاپ دارد و از نظر کاربرد مانند اسکیت عمل می‌کند. طرز استفاده از این ماشین بسیار ساده است. برای روشن کردن یا استارت زدن کافی است که فرد روی آن بایستد و متوقف کردن آن نیز با برداشتن پا و پریدن از روی آن انجام می‌شود. برای تغییر جهت هم باید از متمایل کردن وزن بدن به سمت چپ یا راست استفاده کرد. مخترع ۲۶ ساله این ماشین پرتابل می‌گوید: «من همیشه با خودم فکر می‌کردم که کاش می‌‌توانستیم وسیله حمل و نقل‌ خود را با یک کیف همراه خود ببریم. به خاطر همین دوستم از من خواست که خودم این ایده را عملی کنم.»

 

خودرویی که در کیف جا می شود

 

با این خودرو می‌توان سریع‌تر جابه‌جا شد و دیگر مشکل پارک ماشین هم به وجود نمی‌آید بلکه  می‌توان آن را به راحتی داخل یک کیف یا کوله‌پشتی جای داد. جنس این خودرو از آلومینیوم است و باتری‌های لیتیومی دارد و در دو نسخه داخل منزل و خارج منزل طراحی شده و وزن آن هم از ۲ تا ۴ کیلوگرم متغیر است. تقریبا سه ساعت زمان می‌برد که این خودرو شارژ شود و در هر بار شارژ می‌تواند ۱۲ کیلومتر براند. بالاترین سرعت این ماشین عجیب و غریب، حدود ۱۰ کیلومتر در ساعت است. نکته جالب درباره این خودرو این است که خیلی محکم‌تر از آن است که به نظر می رسد و می‌تواند تا وزن ۱۲۰ کیلوگرم را تحمل کند.

 

خودرویی که در کیف جا می شود

 

مخترع ژاپنی این ماشین درباره اختراع جدیدش نظر جالبی دارد: «شاید کشورهایی مثل آمریکا هم چنین وسیله‌ای ابداع کرده باشند؛ اما کیفیت این خودرو از آن‌ها بهتر است. من فکر می‌کنم که خودروی پیاده‌روی یک وسیله کاملا جدید است که نشان می‌دهد، ژاپن همچنان می‌تواند نوآورانه عمل کند!»

پیش فروش این کالای ژاپنی که قیمت آن ۱۰۳ دلار است، از ماه اکتبر امسال آغاز می‌شود و انتظار می‌رود که تا اواسط بهار سال بعد هم مورد استفاده عمده قرار بگیرد.

پربیننده ترین خبرها