اختلاف بر سر موضوع ریاست اقلیم کردستان عراق

اختلاف بر سر موضوع ریاست اقلیم کردستان عراق
دوشنبه 26 مرداد 1394 - 18:37

العالم - مجلس اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه هفته جاری را زمان برگزاری جلسه فوق العاده برای اصلاح پیش نویس قانون ریاست اقلیم و پایان دادن به اختلاف ها دراین زمینه تعیین کرد ، درحالی که شورای قضایی اقلیم دوره ریاست بارزانی را تمدید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از سومریه نیوز، مجلس منطقه کردستان عراق، هفته گذشته این جلسه را با هدف اعطای فرصت بیشتر به تشکل های سیاسی برای رسیدن به توافق درباره این قانون، به تاخیر انداخت.

40 نماینده از مجموع 111 نماینده پارلمان با توجه به نزدیک شدن پایان ریاست مسعود بارزانی، روز گذشته با امضای یادداشتی خواهان برگزاری جلسه فوق العاده برای بررسی موضوع ریاست اقلیم کردستان عراق شدند.

درشرایطی که حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی، تمدید دوساله ریاست وی بر این اقلیم را خواستار شده است، اختلاف نظرهای شدیدی میان گروههای مختلف سیاسی در این باره به چشم می خورد.

از سوی دیگر پایگاه النشره به نقل از یک منبع مطلع در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که شورای قضایی اربیل روز (دوشنبه) با تشکیل جلسه ای، دوره ریاست بارزانی را برای 2 سال دیگرتمدید کرد، درحالی که احزاب رقیب با این تمدید و یا جانشینی پسر بارزانی به شدت مخالفت کرده اند.

مسعود بارزانی از یک دهه قبل بر اقلیم کردستان عراق حکومت می کند و آخرین دوره ریاست او در (20 آگوست) 29 مرداد ماه پایان می یابد.

پربیننده ترین خبرها