کشته شدن 35 سرباز ارتش ترکیه

کشته شدن 35 سرباز ارتش ترکیه
دوشنبه 26 مرداد 1394 - 20:20

العالم - فرماندهی نیروهای دفاع ملی شاخه نظامی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)از کشته شدن 35 سرباز ترک در جنوب شرق ترکیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرمانده نیروهای دفاع ملی حزب کارگران کردستان ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای پ.ک.ک روز گذشته با حمله گسترده به یکی از پایگاههای ارتش ترکیه در منطقه تاتوان در استان بدلیس از مناطق کردنشین واقع در جنوب شرق ترکیه، 35 سرباز ترک را کشته و تعدادی را مجروح کردند.

وی افزود: این حمله برای انتقام از خون قربانیان و بزرگداشت سی و دومین سالگرد آغاز به کارحزب کارگران کردستان ترکیه بود که طی آن تعدادی از خودروهای نظامی ارتش ترکیه نیز منهدم شد.

حزب کارگران کردستان روز سه شنبه 4 اگوست جاری نیز از انجام عملیات انتحاری در داخل اردوگاه ارتش ترکیه خبر داد که منجر به کشته شدن بیش از 50 سرباز ترک گردید؛ این حمله نیز در انتقام از خون کسانی که در بمباران روستای کردنشین "زار کلی" در شمال اربیل کشته شدند، انجام شد.

بمب افکن های ترکیه از ماه جولای مواضع پ. ک. ک را در خاک عراق و ترکیه به شدت بمباران می کنند که این حملات پس از حدود دو سال اولین اقدام نظام ترکیه علیه این حزب بود.

دو سال و نیم قبل در عید نوروز سال 1392 عبدالله اوجلان فرمانده پ.ک.ک. که در زندانی در ترکیه محبوس است پس از 29 سال مبارزه مسلحانه طرح صلح با دولت ترکیه را پیشنهاد و اجرایی کرد و حزب متبوعش عقب نشینی نیروهای خود از خاک ترکیه را اعلام نمودند.

شورای وزیران عراق روز سه شنبه 21 اگوست بمباران خاک عراق توسط جنکنده بمب افکن های ترکیه را تجاوز به حاکمیت عراق و اقدامی خطرناک خواند و از ترکیه خواست ضمن پرهیز از اقدامات تحریک آمیز به روابط حسن همجواری بین دو کشور احترام بگذارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها