قرارداد یک میلیارد دلاری؛ آمریکا به مغرب تانک می دهد

قرارداد یک میلیارد دلاری؛ آمریکا به مغرب تانک می دهد
سه شنبه 27 مرداد 1394 - 21:40

آمریکا در قالب قرارداد یک میلیارد دلاری توسعه برنامه نظامی مغرب، قرار است تانک های نظامی "ابرامز" به این کشور تحویل دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم سایت مغربی "هسپرس" به نقل از منابع نزدیک به طرفین این قرارداد، اعلام کرد که به احتمال زیاد قبل از پایان ماه جاری این قرارداد که حدود 4 سال تاخیر داشت، اجرایی خواهد شد.
وزارت دفاع آمریکا قبلا از یک قرارداد برای تحویل رایگان 200 تانک آبرامز که به قدرت جنگی خود معروف هستند، در چارچوب کمک های نظامی آمریکا به علاوه قرارداد توسعه برنامه نظامی مغرب به ارزش یک میلیارد دلار خبر داده بود.
ناظر این قرارداد شرکت جنرال داینامیکس لند سیستم ( General Dynamics Land Systems ) است که عملیات بازسازی ارتش امریکا را در ایالت الاباما بر عهده داشته است.
سلیم بلمزیان کارشناس امور نظامی و راهبردی در گفت و گو با سایت هسپرس از مراحل پایانی این قرارداد خبر داد و گفت: قیمت اعلام شده از سوی طرف آمریکایی در مقابل مبلغی که عراق برای خرید این تانک ها پرداخت کرده بسیار ناچیز است.

بلمیزان خاطرنشان کرد: به خدمت گرفتن تانکهای ابرامز موجب ایجاد توازن بین توان زرهی نیروهای مغرب و الجزایر می شود؛ به ویژه پس از برنامه الجزایر برای ارتقای ارتش و تسلیح آن با دانکهای پیشرفته روسیه.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها