گزارش جنایات هولناک مزدوران سعودی در یمن+ویدیو

چهارشنبه 28 مرداد 1394 - 21:54

یمن(العالم)- تحرکات تروریست های داعش و حزب الاصلاح یمن از یک طرف و سایر مزدوران سعودی هوادار عبدربه منصور هادی از طرف دیگر برای سیطره بر بندر مهم "الزیت"، استان عدن را به عرصه درگیری های شدید بین این تروریست ها تبدیل کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تلاش تروریست ها برای سیطره بر بندر الزیت که تنها مسیر آبی برای رساندن کمک های نظامی ارسالی سعودی برای مزدوران ریاض در یمن محسوب می شود، باعث شده است که استان عدن به کانون درگیری های شدید بین تروریست های داعش و حزب الاصلاح از یک طرف و سایر مزدوران سعودی هوادار عبدربه منصور هادی در طرف دیگر تبدیل شود.

بر اساس این گزارش درگیری بین تروریست های داعش و حزب الاصلاح از یک سو و جنبش حراک جنوبی در سوی دیگر برای سیطره بر ساختمان های دولتی در استان شبوه در جنوب شرقی یمن نیز همچنان ادامه دارد.

شواهد و قرائن بیانگر آن است که ائتلاف سعودی علیه یمن دیگر به حملات هوایی برای کشتار یمنی ها اکتفا نکرده و با به کار گرفتن مزدوران ریاض در مناطق تحت کنترل در شهر تعز و.. جنایات هولناکی چون گردن زدن، اعدام های گروهی و مثله کردن شهروندان بی گناه مرتکب می شود.

جنایات تروریستی دریمن با هدایت ائتلاف سعودی

این درحالی است که این جرم و جنایت ها با موج گسترده محکومیت ها در عرصه سیاسی ، اجتماعی و حقوقی در یمن مواجه شده است و محکوم کنندگان عقیده دارند که این جنایت ها منعکس کننده طرح خطرناک تروریست علیه یمنی ها با حمایت و هدایت ائتلاف سعودی است.

طیف های مختلف در استان عمران، نهادهای دولتی، سازمان های مدنی و شیوخ و بزرگان و شخصیت های اجتماعی جرم و جنایت شهر تعز و مناطق حومه آن را محکوم کردند.

در بیانیه های محکومیت این جنایت ها به این مساله نیز اشاره شده است که هدف از رفتارهای انحرافی گروه های پلیدی که به سادگی عرف، شریعت و قوانین داخلی و بین المللی را زیر پا می گذارند، خدشه دار کردن چهره دین مبین اسلام در یمن است.

حمله موشکی یمن به پایگاه نظامی سعودی در منطقه جیزان

از سوی دیگر ارتش و کمیته های انقلابی یمن در تازه ترین اقدام خود در پاسخ به تجاوزگری های سعودی، یک پایگاه نظامی سعودی ها را در منطقه جیزان، مناطقی را در نجران و عسیر هدف حملات موشکی قرار دادند که در نتیجه آن چندین سعودی کشته و زخمی شدند؛ شدت خسارات به حدی بود که ارتش سعودی از شهروندان خواست برای اهدای خود به بیمارستان ها مراجعه کنند.

پربیننده ترین خبرها