یونیسف: روزانه 8 کودک یمنی کشته می شوند

یونیسف: روزانه 8 کودک یمنی کشته می شوند
پنج‌شنبه 29 مرداد 1394 - 14:17

صندوق کودکان ملل متحد "یونیسف" با انتقاد از تجاوز عربستان سعودی ضد یمن، فاش کرد که روزانه هشت کودک یمنی کشته یا زخمی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با پایان یافتن بانک اهداف خیالی سعودی در یمن، اکنون کشتار کودکان یمنی به دستاوردی روزانه برای جنگنده های سعودی تبدیل شده است. در همین راستا، صندوق کودکان ملل متحد "یونیسف" اعلام کرد میانگین کودکانی یمنی که بر اثر حملات سعودی کشته یا ناقص می شوند، به روزانه هشت تن رسید.

این سازمان همچنین از افزایش میانگین سوء تغذیه کودکان و نبود خدمات بهداشتی در یمن و از بین رفتن آینده تحصیلی کودکان به سبب بسته ماندن مدارس و افزایش میانگین سربازگیری گروه های مسلح از میان کودکان یمنی خبر داد.

"جولیان هارنس" نماینده یونیسف در یمن، کشتار کودکان در بمباران و درگیری را به مثابه فاجعه ای واقعی برای کودکان دانست.

وی تاکید کرد: یمن، گرفتار قحطی و گرسنگی واقعی شده است و این مساله را برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل تایید کرد.

وی افزود: 13 میلیون یمنی، از نبود امنیت غذایی در این کشور رنج می برند و 6 میلیون نفر نیز دچار نبود شدید امنیت غذایی هستند و به شدت به کمک های خارجی نیازمندند و این به آن معنی است که از هر پنج یمنی، 2 تن به کمک های فوری نیازمندند و این میانگین، در حال افزایشی متوالی است.

"ارتارین کازین" مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل نیز گفت: کمبود مواد غذایی اساسی از یک سو و دشواریِ دستیابی به آب آشامیدنی و کاهش سوخت به سبب درگیری ها، یمنی ها را که اساساً مردمی فقیر بودند، گرفتار طوفانی از مشکلات کرد، به طوری که حتی مردمی که پیش از این قادر به تامین نیازهای غذایی خود بودند نیز اکنون قادر به تهیه و خرید غذا نیستند.

گزارش برنامه جهانی غذا همچنین از دچار شدن 1.2 میلیون کودک یمنی به سوء تغذیه متوسط خبر داد و افزود که بیش از نیم میلیون کودک یمنی، از سوء تغذیه حاد رنج می برند.

این سازمان هشدار داد اگر غذای مناسب در زمان و فرصت مناسب به کودکان یمنی نرسد، آسیب هایی که به نسل آیندۀ این کشور وارد خواهد شد، جبران ناپذیر خواهد بود.

26

پربیننده ترین خبرها