توییتر اسرار کاربران را به کدام دولت‌ها می‌دهد؟

توییتر اسرار کاربران را به کدام دولت‌ها می‌دهد؟
پنج‌شنبه 29 مرداد 1394 - 19:21

پایگاه ارتباط اجتماعی تویتر فاش کرد که در سال جاری میلادی، دولت عربستان بیش از هر کشور عربی دیگری در چارچوب تحقیقات جنایی، اطلاعات شخصی کاربران توییتر را مطالبه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه ارتباط اجتماعی توییتر، در چارچوب قانون شفاف سازی سالانه، با انتشار گزارش نیمه نخست از سال 2015 درباره درخواست کشورها برای افشای اطلاعات خصوصی کاربران تویتر در چارچوب تحقیقات جنایی فاش کرد که عربستان، با 93 درخواست، در صدر فهرست کشورهای عربی قرار دارد؛ و این در حالی است که ترکیه پس از مخالفت تویتر با 412 درخواست گذشته، این سایت را فیلتر کرده است.

بر اساس این گزارش که شبکه سی. ان. ان آن را منتشر کرد، مسئولان توییتر، 69 درصد از درخواست های دولت عربستان را پذیرفته و اطلاعات 74 کاربر خود را در اختیار این کشور قرار داد. بر این اساس، درصد موافقت با درخواست ارائه اطلاعات کاربران عربستانی روندی افزایشی را شاهد بوده است، چرا که این درصد، در مقایسه با نیمه دوم سال 2014، شاهد 6 درصد افزایش بود.

در گزارش توییتر تاکید شده است که کویت نیز 7 درخواست برای افشای اطلاعات کاربران داشته است که با همه آن ها موافقت شده است. در این میان امارات نیز دو درخواست از توییتر داشته که تنها با یک مورد از آن موافقت شده است. لبنان نیز یک درخواست ارائه کرده است که با آن موافقت نشده است. مصر، قطر، بحرین و عمان نیز در نیمۀ نخست سال جاری، هیچ گونه درخواستی ارائه نکرده اند.

در همین گزارش خاطر نشان شده است که ترکیه 412 درخواست برای افشای اسرار کاربران توییتر ارائه کرده است که توییتر با هیچ یک موافقت نکرده است، دولت ترکیه نیز طی اعتراضاتی که این کشور را درنوردیده بود، توییتر را فیلتر کرد.

در این میان، آمریکا با 2436 درخواست، از نظر تعداد، در صدر قرار دارد و توییتر هم 80 درصد از درخواست های واشنگتن را اجابت کرده است.

از نظر درصد پذیرش درخواست کشورها برای افشای اسرار کاربران، کشور استرالیا، پس از کویت در مرتبۀ دوم قرار دارد به طوری که با داشتن 9 درخواست از تویتر، 89 درصد از درخواست های این کشور اجابت شده است.

26

 

پربیننده ترین خبرها