13 معلم، قربانی تازه‌ترین تجاوز ائتلاف به یمن

13 معلم، قربانی تازه‌ترین تجاوز ائتلاف به یمن
پنج‌شنبه 29 مرداد 1394 - 19:43

حمله هوایی ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان به انجمن معلمین و مقر حزب کنگره مردمی در استان "عمران" در شمال یمن به کشته شدن 13 معلم و چهار کودک انجامید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، واحد حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه ای، "کشتار و خونریزی" در استان عمران را محکوم و اعلام کرد که در این حمله 17 غیرنظامی کشته و 20 نفر زخمی شدند.

یونیسف در بیانیه خود آورده است: اعضای کادر آموزشی برای فراهم نمودن مقدمات امتحان های هزاران کودک که سال تحصیلی را تکمیل نکرده اند، گرد هم آمده بود، آنان پس از ساعت اداری کار می کردند و کودکانشان را با خود آورده بودند که برخی از آنان هنگام انفجار خارج از مکان سرگرم بازی بودند.    

منابع پزشکی نیز اعلام کردند که 5 نفر از نیروهای انصارالله نیز در این حمله کشته شدند. 

آمار یونیسف حاکیست که در چهار ماه گذشته چهارصد کودک کشته و ششصد کودک یمنی زخمی شدند. بنا بر اعلام سازمان ملل متحد، جنگ یمن تا کنون باعث کشته شدن بیش از 4500 نفر شده است که عمدتا غیرنظامی هستند.

"استیون اوبراین" مسئول امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد در شورای امنیت با انتقاد از حمله هوایی عربستان به بندر "الحدیده" یمن که گذرگاه انتقال مواد غذایی، دارو و سوخت به یمن است، آن را نقض آشکار قوانین بین المللی و اقدامی غیر قابل قبول دانست.  

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها