تروریست‌ها در مرکز زبدانی گیر افتاده‌اند

تروریست‌ها در مرکز زبدانی گیر افتاده‌اند
پنج‌شنبه 29 مرداد 1394 - 20:51

ارتش سوریه و نیروهای حزب الله لبنان در 24 ساعت گذشته به سرعت در شهر زبدانی استان ریف دمشق پیشروی کرده‌اند و تروریست‌ها در محدوده‌ای به مساحت کمتر از یک کیلومتر مربع محاصره شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه رأی الیوم امروز پنجشنبه به نقل از منابع میدانی گزارش داد: درگیری ها منحصر به مناطق الحاره و ساحة الجسر در مرکز شهر زبدانی است و محدوده این درگیری ها بیش از یک کیلومترمربع نیست و اخبار واصله حاکیست که ارتش و حزب الله در چند ساعت آینده این شهر را به کنترل کامل خود درخواهند آورد و افراد مسلح چاره ای بجز تسلیم شدن یا کشته شدن ندارند زیرا نمی توانند به مناطق مجاوری که تحت تصرف گروه های مسلح است، عقب نشینی کنند.

منابع میدانی اعلام کردند: تعدادی از اعضای گروه های مسلح جبهه النصره و احرار الشام در منطقه الجمعیات در غرب شهر الزبدانی و تعدادی دیگر در شرق این شهر خود را تسلیم کرده اند. 

به نوشته رأی الیوم؛ تلاش ها برای مذاکره درباره ازسرگیری آتش بس در الزبدانی درپی موافقت احرار الشام با شرط های سابق آغاز شده است ولی تحولات میدانی چند ساعت آینده شاید مانع حصول توافق درباره آتش بس شود.   

این در حالی است که با میانجیگری ایران آتش بسی در زبدانی بین گروه های مسلح خصوصاً احرار الشام و ارتش سوریه و حزب الله آغاز شده بود ولی این آتش بس نقض شد و مذاکرات برای ازسرگیری آن به شکست انجامید و هم اکنون تلاش ها برای مذاکره مجدد آغاز شده است. شروط آتش بس شامل خروج افراد مسلح از زبدانی و انتقال به منطقه ای دیگر در استان ریف دمشق در قبال اجازه دادن به مجروحین مناطق کفریا و الفوعه در حومه شهر ادلب برای خروج از این دو منطقه برای درمان خود و اجازه دادن به ساکنین کفریا و فوعه برای خروج از این دو منطقۀ تحت محاصره است.

کفریا و فوعه از 2 سال پیش تاکنون تحت محاصره گروه های مسلح است. 

در همین حال سایت های اینترنتی وابسته به گروه های مسلح از شکست های این گروه ها در زبدانی ابراز نگرانی کرده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها