وحشتِ کرونا عربستان را فرا گرفت

وحشتِ کرونا عربستان را فرا گرفت
پنج‌شنبه 29 مرداد 1394 - 21:21

وزیر بهداشت عربستان ضمن تلاش نافرجام برای اطمینان بخشیدن به مردم این کشور، به شیوع بیماریِ کشندۀ "کرونا" در این کشور اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت بهداشت عربستان از شناسایی 21 مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مدت نهم تا پانزدهم ماه آگوست جاری و همچنین 22 مورد در مدت هفدهم تا نوزدهم همین ماه خبر داده بود.

به نوشته روزنامه سعودی الحیاة، دکتر "خالد فالح" وزیر بهداشت عربستان، ضمن تلاش برای اطمینان بخشی به مردم جهت جلوگیری از بروز ترس و وحشت در جامعه سعودی، در عین حال تاکید کرد که نباید در قبال شیوع این بیماری، چندان آسوده خاطر بود.

وی تصریح کرد که این نخستین بار نیست که بیماری کرونا در عربستان شایع می شود، با این حال وزارت بهداشت در تلاش برای کنترل آن است.

دکتر فالح با تاکید بر این که وزارت بهداشت قصد ندارد مدارس را تعطیل کند و از مردم بخواهد که از حضور در مجامع عمومی خودداری کنند، تاکید کرد: ابتلای کودکان به این بیماری محدود و اندک بوده است، این ویروس از طریق هوا منتقل نمی شود و اغلب از طریق تماس مستقیم با افراد مبتلا منتقل می شود.

وی روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی به مردم اطمینان داد که هنوز موردی از ابتلا به این بیماری در ریاض گزارش نشده است، با این حال با توجه به وجود چنین احتمالی، بیمارستان های ریاض برای مقابله با شیوع این بیماری در پایتخت آماده شده اند.

وزیر بهداشت عربستان همچنین از اتخاذ تدابیر گسترده ای برای جلوگیری از ابتلای حجاج به این بیماری طی مدت حج و عمره خبر داد.

مسؤولان بهداشتی عربستان همچنان در جست وجوی منبع آلودگی و راه های انتقال آن هستند، اما گفته می شود سرایت آن از انسان به انسان محدود بوده و برخی موارد ابتلا به خاطر تماس با حیوانات به ویژه شتر بوده است.

تاکنون صدها نفر در عربستان به این بیماری مبتلا شده و چند صد نفر نیز جان باخته اند.

26

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها