به آتش کشیدن مسجد الاقصی، جنایتی که هرگز فراموش نمیشود

جمعه 30 مرداد 1394 - 14:54

به مناسبت چهل و ششمین سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی به دست صهیونیستها همایشی با عنوان "قدس انتفاضه می کند.. فلسطین پیروز می شود" با حضور شخصیت هایی از کشورهای ایران، سوریه و فلسطین در دمشق پایتخت سوریه برگزار شد.

دمشق(العالم)-  خبرنگار شبکه العالم از دمشق گزارش داد، شرکت کنندگان در این مراسم با تاکید بر وحدت میان امت اسلامی و عربی در حمایت از مقاومت، آن را تنها گزینه رهایی قدس شریف، مقدسات و فلسطین از خطر یهودی سازی برشمردند.
بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه روز جمعه به خبرنگار شبکه العالم گفت: همه عرب ها و مسلمانان باید سالروز سوزاندن مسجد الاقصی بدست اشغالگران اسرائیلی را یادآوری کنند، زیرا تجاوز به مسجد الاقصی در سال 1969 تجاوزی است که همواره علیه کلیساها و مساجد عرب ها و مسلمانان در هر نقطه ای صورت می گیرد.

وی افزود: در این مرحله که کشورهای منطقه با آن مواجهند ضروری است که همه به مقاومت به عنوان تنها گزینه برای آزادی سرزمین های اشغالی و پاسداری از عزت و کرامت ملت فلسطین و تمسک به آرمان های ملی آن پایبند باشند.

در همین حال، محمد رئوف شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران رد سوریه در مصاحبه با شبکه العالم تصریح کرد: مقاومت با همه ابزارهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی، پروژه های صهیونیستی را ناکام گذاشت و موجودیت و اهداف خود را ثابت کرد.
همچنین دیگر شرکت کنندگان بر وحدت و یکپارچگی میان تلاشها برای شکستن سکوت عربی و مقابله با متجاوزان اسرائیلی تاکید کردند.

طلال ناجی، معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین- فرماندهی کل به شبکه العالم گفت: ادامه این سکوت جایز نیست، اشغالگران به تلاشهای خود برای یهودی سازی قدس، مقدسات مسلمانان و مسیحیان و محو آثار تاریخی و سرقت این آثار و یهودی سازی کل فلسطین ادامه می دهند

وی خاطرنشان کرد: اگر همه ما باهم متحد و یکصدا باشیم، می توانیم برای رهایی این مقدسات، آزادی سرزمینمان و قدس شریف کارهای بسیاری انجام دهیم.

در این همایش فیلم کوتاهی با عنوان "بوح المآذن" درباره مسجد الاقصی، قدس اشغالی و تلاشهای متجاوزان علیه ملت فلسطین نمایش داده می شود.

پربیننده ترین خبرها