مجری مصری: تروریسم، نتیجه باور به خلفاست + ویدیو

جمعه 30 مرداد 1394 - 16:27

اظهارات مجری مشهور مصری درباره برخی از صحابه پیامبر (ص) و تحریف در تاریخ اسلام، جنجال به راه انداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ابراهیم عیسی، یکی از مشهورترین نویسندگان، روزنامه نگاران و مجریان تلویزیونی مصر، تصریح کرد: تاریخ اسلام جعلی است و مورد تحریف و دستکاری قرار گرفته و عمر بن خطاب، آن گونه که برای ما توصیف می کنند نبوده است.

به نوشته روزنامه رأی الیوم، عیسی که مجری شبکه "آن تی وی" مصر است، با اشاره به انحرافات برخی از به اصطلاح "خلفا"ی پیامبر (ص) گفت: مسلمانان عموماً برای سخن گفتن درباره تاریخ اسلام، فقط سال های خلافت عمر بن خطاب و عمر بن عبدالعزیز را انتخاب می کنند و درباره این سال ها سخن می گویند به نحوی که گویی تاریخ اسلام منحصر به همان سال ها است، در حالی که خلیفه دوم، آن گونه که برخی وی را توصیف می کنند، نبوده است.

عیسی افزود: هر کس تصور کند که "خلافت" یکی از اصول و مبانی اسلام است، اشتباه می کند و مجرم است. چنین تصوری نتیجه ای به جز کشیده شدن به سوی تروریسم نخواهد داشت.

وی همچنین برخی از به اصطلاح "خلفا"ی مسلمان را خونریز، قاتل و جنایتکار نامید و تصریح کرد؛ دولت های مبتنی بر خلافت، از جمله عباسیان و امویان و ایوبیان و عثمانی ها و.. با هم به جنگ برخاستند و قتل و خونریزی کردند.

این اظهارات مجری مشهور مصری در حالی مطرح می شود که اهل سنت، همه خلفا را برحق می دانند و در تناقضی آشکار، به همۀ خلفایی که به نبرد با یکدیگر پرداختند و دیگری را به قتل رساندند، درود و سلام می فرستند و از خداوند برای همه آنها آمرزش می طلبند.

عیسی در ادامه با اشاره به سرکوب علما و امامان مذاهب در دوره به اصطلاح "خلافت اسلامی"، توهین ها و بدرفتاری‌های خلفا و حکام با امامان مذاهب چهارگانه اهل سنت را یادآور شد و به عنوان نمونه، به ضرب و شتم امام شافعی از سوی تندروهای پیرو مذهب حنبلی اشاره کرد.

اما احمد عمر هاشم عضو مجمع علمای مصر در پاسخ به اظهارات ابراهیم عیسی، ضمن تاکید بر این که صحابه پیامبر (ص) فرشته و معصوم نبودند، با استناد به احادیث منسوب به پیامبر (ص) مدعی شد که آن حضرت خطاب به مسلمانان فرموده؛ "بر شما باد به اطاعت از صحابه ام. هر کسی مرا دوست بدارد، آنها را نیز دوست خواهد داشت و هر کس کینه مرا به دل بگیرد، کینه آنها را نیز به دل خواهد گرفت"!

وی در واکنش به سخنان ابراهیم عیسی، در مصاحبه با شبکه "العاصمه" مدعی شد؛ هر فردی که به صحابه پیامبر (ص) توهین کند، بی دین و ایمان است.

گفتنی است؛ برنامه "مع الصحابه" که رمضان گذشته با اجرای ابراهیم عیسی پخش می شد، به سبب بیان حقایقی از تاریخ صدر اسلام و پرداختن به ماجرای قتل "عثمان بن عفان" خلیفه سوم، (موسوم به فتنه کبری) جنجال بزرگی در مصر ایجاد کرده بود.

واکنش های تند برخی از سلفی ها و تندروهای جهان عرب به بیان برخی حقایق در رسانه ها، در حالی صورت می گیرد که در این برنامه ها فقط مطالبی برگرفته از کتب تاریخی و حدیثی اهل سنت مطرح می شود و موضوع تازه ای در میان نیست، اما اغلب منتقدان، به سبب ناآگاهی یا تجاهل نسبت به تاریخ اسلام و عدم اطلاع از کتب تاریخی و روایی، گویی پس از 1400 سال، برای نخستین بار است که این مطالب را می شنوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها