" بوی گندتان درآمد " در بیروت سرکوب شد!

يکشنبه 1 شهريور 1394 - 12:56

العالم - تظاهرات مردم بیروت پایتخت لبنان زیر عنوان " بوی گندتان درآمد " ، در اعتراض به جمع آوری نشدن زباله ها از سطح شهر منجر به درگیری شدید با نیروهای امنیتی در این شهر شد.

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری العالم ، هزاران نفر از اهالی بیروت از چند هفته قبل خواستار حل شدن بحران زباله و جمع نشدن آن هستند.

اختلافات عرصه سیاسی لبنان از جمله انتخاب نشدن رئیس جمهوری این کشور ، باعث تعطیلی بیشتر موسسات رسمی لبنان شده و بحران زباله ها هم  از حدود دو ماه پیش گریبان ساکنان بیروت را گرفته است.

گروههای فعال اجتماعی برای وادار کردن مسئولان به حل سریع این مشکل از مردم خواستند که راهپیمایی اعتراض آمیز زیر عنوان " بوی گندتان درآمد " به سمت مقر نخست وزیری برگزار کنند؛ اما نیروهای امنیتی مانع حرکت تظاهرکنندگان به سمت ساختمان نخست وزیری در میدان النجمه بیروت شدند.

براساس گزارش منابع لبنانی استفاده از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش و حملات متقابل تظاهرکنندگان، موجب مجروح شدن 50 نفر از جمله 35 تن از نیروهای پلیس شده است.

برخی از منابع نیز از تیراندازی نیروهای امنیتی به سمت مردم و تبدیل شدن شعارتظاهرکنندگان از موضوع زباله به تغییر نظام و انقلاب خبردادند.

تظاهرکنندگان خواستار استعفای وزیر محیط زیست لبنان شدند.

در پی بسته شدن محل اصلی دفن زباله بیروت اعتراض‌ها به تلنبار شدن آشغال در خیابان‌های این شهر بالا گرفته و بعضی ساکنان بیروت خود زباله‌هایشان را در خیابان آتش می‌زنند که دود حاصل از آن باعث آلودگی فضای شهر شده است.

کمیته ای وزارتی، مامورجست وجو در پی راه حلی برای زباله های تلنبار شده در بیروت و جبل لبنان شده بود اما این کمیته در دستیابی به راه حل شکست خورد زیرا نتوانست مکان جدیدی به جای مکانِ قدیمی دفن زباله بیابد. مکانِ قدیمیِ دفن زباله، ظرفیت کافی برای این کار را از دست داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها