فاطمه گودرزی: جشنوارۀ مادر باید مادرِ جشنواره‌ها باشد

فاطمه گودرزی: جشنوارۀ مادر باید مادرِ جشنواره‌ها باشد
يکشنبه 1 شهريور 1394 - 17:17

"فاطمه گودرزی" هنرمند و ستاره سینما و تلویزیون ابراز امیدواری کرد که جشنواره فیلم و عکس مادر، مادرِ همه جشنواره ها باشد.

"فاطمه گودرزی" که عهده دار دبیر کلی جشنواره مادر است، با حضور در استودیوی برنامه " صباح جدید " شبکه خبری العالم گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، بزرگداشت مقام مادر به عنوان نخستین مسؤول تربیت جامعه است. این، نخستین بار است که جشنواره ای با محوریت عکس و فیلمِ مادر برگزار می شود.
گودرزی که در سریال هایی نظیر فاصله ها، خانه ای روی تپه و ترانه مادری، ایفاگرِ نقش مادر بوده است، خاطر نشان کرد که بیش از هزار فیلم و عکس از آثار هنرمندان در این جشنواره شرکت داده شده و بسیاری از فیلم های ارسالی به جشنواره، توسط کارگردانانی ساخته شده بود که خود، مادر بودند.
در این جشنواره، علاوه بر اکران فیلم، سالنی نیز برای نمایش عکس های ارسال شده به جشنواره اختصاص یافت.
گودرزی گفت: با توجه به والا بودن شأن مادر، به عنوان دبیرکل جشنواره، تمام تلاش خود را به کار بستم تا این جشنواره بسیار باشکوه برگزار شود.
وی با تاکید بر دشواری های زیادی که بر سر راه برگزاری این جشنواره بود، از کمک های شایانِ "پوران درخشنده" کارگردان و فیلم سازِ معروف تجلیل و قدردانی کرد.
دبیر جشنواره ملی فیلم و عکس مادر همچنین کمک های شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور را در موفقیتِ این جشنواره تاثیرگذار دانست.
وی با تاکید بر اهمیت جشنواره مادر، خاطر نشان کرد که این جشنواره، می تواند مادرِ همه جشنواره های فیلم در کشور باشد.
گودرزی نمایش برخی فیلم ها درباره مشکلات خاص مادران را زمینه ساز تلاش جامعه برای حل این مشکلات دانست و از این که جشنواره مادر توانسته است گامی در این زمینه بردارد، ابراز خرسندی کرد.
فاطمه گودرزی یکی از مهم ترین کارکردهای این جشنواره را برقراری ارتباط فرهنگی و اجتماعی میان مردم کشورمان و دیگر کشورها دانست و فیلم های این جشنواره را آیینۀ زندگی مادران خواند که دیگر کشورها می توانند ازطریق این جشنواره با زندگی آنان آشنا شوند.
گفتنی است جشنواره فيلم و عکس مادر با حضور شهيندخت ملاوردی معاون ریيس جمهور در امور زنان و خانواده، هنرمندان و مديران فرهنگي در پرديس سينمايي چارسو برگزار شد.

رویکرد این جشنواره بزرگداشت مقام و جایگاه مادر بود.
این جشنواره در دو بخش برگزار شد، بخشی از آن مربوط به عکس و بخش دیگر به فیلم بود.
بخش فیلم هم دو زیرشاخه داشتد، نخست فیلم هایی که با محوریت مادر ساخته شده، و دوم فیلم هایی که مادرانِ کارگردان ساخته اند.

26

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها