مرگ برانگلیس روی تصویر ملکه نقش بسته بود

مرگ  برانگلیس روی  تصویر ملکه نقش بسته بود
دوشنبه 2 شهريور 1394 - 09:20

خبرنگار شبکه دولتی انگیس که به همراه وزیر خارجه این کشور به تهران آمده گفت ساختمان سفارت بریتانیا برای ایرانیان یادآور دخالت‌های انگلیس در ایران است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از «جرمی بوئن» از شبکه بی بی سی که به همراه «فیلیپ هاموند» برای پوشش مراسم بازگشایی سفارت بریتانیا به تهران آمده در گزارشی دراین باره گفت : در مراسم بازگشایی سفارت انگلیس در تهران گروه اندکی از ایرانیهایی که در سفارت کار می‌کنند، نظاره گر برافراشته شدن پرچم انگلیس برای اولین بار از سال 2011 در این مجموعه حدود شش هکتاری بودند.

وی افزود: بیرون مجموعه سفارت شرایطی کاملا متفاوت حاکم بود و ترافیک و سر و صدای زیادی وجود داشت. از نظر بسیاری از ایرانیها این مجموعه که نقش شیر و اسب تک شاخ روی ستونهای آن نصب شده است، نماد مداخلات گذشته انگلیس در کشورشان است. به عنوان اقدامی احتیاطی، پلیس ضد شورش بیرون درب سفارتخانه صف کشیده بودند.

نشریه صهیونیستی تایمز اسرائیل نیز نوشت: وزیرخارجه انگلیس امروز در حالی سفارت این کشور در تهران را بازگشایی کرد که تصویری  از ملکه الیزابت بر دیوار باقی مانده بود که شعار"مرگ بر انگلیس" بر روی آن نقش بسته بود.

فیلیپ‌ هاموند، وزیر خارجه انگلیس، امروز (یکشنبه) به‌منظور بازگشایی سفارت کشورش در تهران وارد ساختمان سفارت انگلیس شد. همزمان سفارت ایران در لندن نیز بازگشایی شد.

پربیننده ترین خبرها