داعش سرکرده القاعده را مهدور الدم اعلام کرد

داعش سرکرده القاعده را مهدور الدم اعلام کرد
دوشنبه 2 شهريور 1394 - 10:33

گروه تروریستی داعش در لیبی، "ایمن الظواهری" سرکرده القاعده و "مختار بلمختار" سرکرده گروه "امضا کنندگان با خون" را مهدور الدم اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شاخه گروه تروریستی داعش در لیبی، الظواهری و بلمختار را به فرماندهی عملیاتی برای بیرون راندن این گروه تروریستی از شهر درنه در شرق لیبی در ماه ژوئن گذشته متهم کرد.

بر اساس بیانیه ای که داعش منتشر کرده است، به نظر می رسد که الظواهری و بلمختار در درنه حضور دارند و فرماندهی نبرد با کسانی که "جنبش های بیداری مرتدها" خوانده شدند را به عهده دارند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که بلمختار در یکی از درگیری ها با داعش، زخمی شده و در حال حاضر در شهر درنه تحت درمان است.

"شورای مجاهدان درنه" که گردان های ابوسلیم و صلاح الدین و انقلابیون درنه را در بر می گیرد، روز یک شنبه با انتشار بیانیه ای ادعاهای داعش را تکذیب کرد و آن را تلاشی برای جلب دخالت بیگانگان در لیبی ارزیابی کرد.

در این بیانیه تاکید شده است که عناصر شورای مجاهدان، همگی لیبیایی هستند و با سابقه جنگ با قذافی را دارند و از درمیان مردم درنه محبوبیت دارند و هیچ یک از آن ها خارجی نیستند؛ در حالی که داعش، عناصری از مهاجران از کشورهای مختلف عربی و آفریقایی را با خود همراه کرده است.

شورای مجاهدان در پایان بیانیه خود، تاکید کرد که داعش با ائتلافِ خواسته یا ناخواسته با حکومت عبدالفتاح سیسی در مصر و خلیفه حفتر فرمانده عملیات الکرامه، در پی آن هستند که درنه را تهدیدی برای امنیت ملی مصر قلمداد کنند تا مصر به مجس شورای مجاهدان در درنه حمله کند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها