به لطف آل سعود پرچم القاعده درعدن به اهتزازدرآمد

به لطف آل سعود پرچم القاعده درعدن به اهتزازدرآمد
دوشنبه 2 شهريور 1394 - 13:15

روز به زور ابعاد جدیدی از گرفتار شدن عربستان در باتلاق یمن فاش می شود، و تجاوز عربستان به هیچ یک از اهداف ادعایی نرسیده است؛ و فقط مردم یمن را به قتل رسانده و تاسیسات زیربنایی آن را ویران کرده و درهای شهرهای یمن را به روی القاعده و تکفیری ها گشوده و وحدت یمن را به خطر انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمال كامل در مطلبی نوشت: از اولین روز تجاوز ظالمانه عربستان سعودی به یمن، بارها تاکید کردیم که عربستان بین ملت یمن طرفدار ندارد و نیروهای پیاده نظام آن در داخل یمن تنها از عناصر القاعده و شبه نظامیان تکفیری حزب الاصلاح هستند که اینگونه القا شده است که آن ها «مقاومت مردمی» و «انقلابیون» و «افراد قبایل» هستند.

در پی جشن شبکه های ماهواره ای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی، قطری و اماراتی به علت «پیروزی» در عدن بعد از پنج ماه حملات هوایی و دریایی ائتلاف سعودی آمریکایی که این شهر را با خاک یکسان کرد و عقب نشینی ارتش یمن و انصارالله از این شهر، طولی نکشید که خبرهایی از عدن منتشر شد که تسلط القاعده بر شهر عدن و تعدادی از مناطق جنوب یمن را تایید می کند. با انتشار این خبرها همه دروغ های رسانه های مذکور درباره حضور «مقاومت مردمی» و «افراد قبایل» که عدن را از دست ارتش یمن و انصارالله آزاد کردند، فاش شد.  

منابع خبرهایی که تسلط القاعده بر جنوب یمن را تایید کردند طرفدار ارتش یمن یا انصارالله نبودند بلکه منابع رسانه ای بی طرفی هستند که خبرگزاری رویترز در راس آن ها قرار دارد و به نقل از منابع خود و ساکنان این مناطق خبر دادند که عناصر القاعده در خیابان ها پرسه می زنند و با آزادی کامل سلاح حمل می کنند و پرچم های سیاه خود را در ساختمان های دولتی به اهتزاز در آورده اند.

نکته قابل توجه این است که این واقعیت ها مطرح شد تا درست بودن موضع انصارالله در قبال بحران یمن را تایید کند اما متاسفانه حمایت آمریکا و پول عربستان، همه حتی سازمان ملل متحد را لال کرده است. جنبش انصارالله بارها هشدار داده است که هیچ «مقاومت مردمی» و «افراد قبایل» وجود ندارد و تنها عناصر القاعده و داعشی ها و برخی از جنگجویان جدایی طلبی که عربستان پول و سلاح در اختیار آن ها قرار داده، حضور دارند و همه جهانیان محموله های بزرگ سلاح هایی را دیدند که هواپیماهای سعودی برای جنگجویان القاعده در عدن و استان های دیگر و همچنین از طریق مناطق مرزی استان حضرموت که کاملا تحت کنترل القاعده است، پرتاب می کردند.

امروز از مزدوران عربستان مانند عبدربه منصورهادی، خالد بحاح و ریاض یاسین خواسته می شود به جای ماندن در کاخ های ریاض از زمان فرار کردن به آغوش آل سعود دشمنان ملت یمن، با انتقال به عدن بعد از آزادسازی آن دروغ بودن این گزارش ها را اثبات و آبروی عربستان را حفظ کنند و به جهانیان ثابت کنند که القاعده در جنوب یمن حضور ندارد.  

تاریخ به باند منصور هادی که به بهانه های واهی یمن را به القاعده و تکفیری ها فروخت تا این کشور را ویران کنند، رحم نخواهد کرد و ملت یمن دیر یا زود از این باند انتقام خواهد گرفت زیرا همه جهانیان شاهد جنایات عربستان سعودی به بهانه دفاع از مزدور خائن عبدربه منصور هادی و بازگرداندن او به قدرت حتی اگر روی اجساد کودکان و زنان یمن و ویرانه های کشور و زیر پرچم های تکفیری ها به ویژه القاعده باشد، هستند.  

باید به ساکنان جنوب طرح جهنمی را که آمریکا از طریق عربستان برای یمن تهیه کرده است، یادآور شد به همین علت نباید از عقب نشینی ارتش یمن و انصارالله خوشحال باشند زیرا به زودی با باندهای القاعده که عربستان در جنوب کاشته است، مواجه خواهند شد. در این صورت وضع جنوب بهتر از وضع همه مناطقی که القاعده در منطقه وارد آن ها شده است، نخواهد بود. در این مناطق چیزی جز ویرانی، قتل، هرج و مرج و کشتار نیست. در این هنگام اما بعد از اینکه خیلی دیر شده است، متوجه خواهند شد که تنها ارتش یمن و جنبش انصارالله از آنها در برابر القاعده و دیگر گروههای تکفیری حمایت می کنند.  
در مقابل در حالی که خفاش های سعودی کودکان و زنان را در صعده، تعز و دیگر مناطق یمن می کشند، نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی به هدف قرار دادن پایگاههای نظامی سعودی در خاک عربستان ادامه می دهند و توانسته اند کنترل برخی پایگاهها را در اختیار بگیرند.  

از دردناک ترین حملات به عربستان، حمله جمعه گذشته واحدهای ارتش و کمیته های مردمی بود که در آن بالگرد آپاچی ارتش عربستان در منطقه الخوبه با موشک سرنگون شد و عربستان راهی نداشت جز اینکه به کشته شدن دو خلبان خود اعتراف کند.

روز به زور ابعاد جدیدی از گرفتار شدن عربستان در باتلاق یمن فاش می شود. تجاوز عربستان که به پایان ششمین ماه خود نزدیک می شود، به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است و فقط مردم یمن را کشته و تاسیسات زیربنایی آن را ویران کرده و درهای شهرهای یمن را به روی عناصر القاعده و شبه نظامیان تکفیری حزب الاصلاح گشوده و وحدت یمن را به خطر انداخته و میلیاردها دلار در جنگ بیهوده ای هزینه کرده است که اوضاع اقتصادی عربستان را تهدید می کند. 

علاوه بر این تصاویری از شکست های شرم آور نظامیان ارتش سعودی و فرار آن ها در برابر حملات نیروهای انصارالله در عمق عربستان منتشر شده و نارضایتی بین المللی حتی در محافل هم پیمانان عربستان از تصاویر قتل و ویرانی در یمن افزایش یافته است. این اوضاع در آینده نزدیک به یمن محدود نخواهد بود و عوامل جدیدی در نبرد آشکار می شود که ممکن است معادلات را به زیان حامیان تجاوز عربستان تغییر دهد. 
 

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها