گزارش العالم از آخرین تحولات نبرد در رمادی +ویدئو

دوشنبه 2 شهريور 1394 - 19:17

الانبار(العالم) ـ نیروهای نظامی و مردمی عراق با تسلط بر برخی مناطق راهبردی در اطراف دو شهر فلوجه و رمادی، پیشروی مهمی در استان الانبار در غرب این کشور به ثبت رساندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای نظامی و مردمی عراق با کنترل برخی مناطق راهبردی در اطراف دو شهر فلوجه و رمادی، پیشروی مهمی در استان الانبار در غرب این کشور به ثبت رساندند؛ این درگیری ها به کشته شدن شماری از عناصر گروهک تروریستی داعش انجامید؛ همچنین برخی دیگر از تروریستها پس از درهم شکسته شدن خطوط دفاعی شان، وادار به عقب نشینی شدند.

ارتش عراق امروز (دوشنبه) در اغلب مناطق راهبردی در اطراف فلوجه و رمادی مستقر شده و 9 نفر از تروریستها را به هلاکت رساند و دو قایق آنها را منهدم کرد و بیش از 70 بمب کارگذاشته شده در منطقه ابودلایه و التامیم را نیز خنثی کرد.

نیروهای عراقی از محورهای نزدیک به مرکز رمادی و مشخصا از مناطق تامیم و الملعب که نزدیک به خیابان 20 در مرکز الرمادی هستند، با تروریست های داعش درگیر هستند و ارتش عراق موفق شد بیش از 20 نفر از عناصر داعش را بکشد و این علاوه بر خنثی کردن بسیاری از بمب های کارگذاشته شده و سوزاندن خودروهای تروریستها در این شهر است.

تروریستها نیز بسیاری از مناطق شهر رمادی را به طور کامل تخریب کرده اند و برای جلوگیری از پیشروی ارتش عراق و نیروهای مردمی و مانع تراشی بر سر ادامه یافتن عملیات نظامی، از خانه ها و ساکنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

در فلوجه نیز ارتش عراق منطقه الشیحه و الروفه را به کنترل خود درآورده و به سمت بخش های باقی مانده از منطقه البوسوده در اطراف فلوجه پیشروی کرد.

یکی از رزمندگان عراقی در این باره در گفت وگو با خبرنگار العالم، گفت: بنا به کسب اطلاعات از منابع امنیتی، سرکردگان و عناصر گروهک تروریستی داعش در حال فرار از فلوجه و الکرمه هستند.

رزمنده دیگر در این زمینه گفت: پیشروی نیروهای عراقی ادامه دارد و آخرین خبرها نزد ما حاکی از آن است که رمادی و فلوجه تحت محاصره کامل هستند.

با آزادسازی مناطق اطراف فلوجه و الرمادی، عناصر داعش پس از آنکه خطوط دفاعی شان درهم شکست، به مراکز این شهرها عقب نشینی کردند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها