عفوبین الملل:محاکمه دبیرکل وعدبحرین مسخره است

عفوبین الملل:محاکمه دبیرکل وعدبحرین مسخره است
سه شنبه 3 شهريور 1394 - 12:04

العالم- سازمان عفو بین الملل، روز دوشنبه، محاکمۀ "ابراهیم شریف" دبیرکل جمعیت دموکرات ملی کار "وعد" را "مسخره" خواند و تلاش دولت بحرین برای سرکوب هرگونه مخالفت سیاسی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سعید بومدوحه" قائم مقام برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل، با صدور بیانیه ای پیش از محاکمه امروز سه شنبه شریف، بیان کرد: ابراز عقیده آزادانه، جرم نیست و محاکمه ابراهیم شریف تنها به سبب ایرادِ یک سخنرانی، مسخره است.

وی افزود: مشخص است که مقام های بحرینی تنها به این خاطر شریف را محاکمه می کنند که به صورت مسالمت آمیز از حق ابراز عقیده آزادانه استفاده کرده است.

بومدوحه با تاکید براینکه همه اتهام ها علیه ابراهیم شریف باید باطل شود ، تاکید کرد: این اقدامِ حکومت بحرین، ثابت کرد که دولت بحرین تلاش می کند ساده ترین شیوه های مخالفت سیاسی را سرکوب کند.

این مسوول سازمان عفو بین الملل خاطر نشان کرد: مسخره است که درخواستِ مسالمت جویانه ابراهیم شریف برای اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی، به عنوان تحریک مردم به تنفر از نظام و براندازیِ حکومت قلمداد شود، به همین دلیل نباید اجازه داد بر پایه این گونه اتهام های ساختگی، محاکمه ای صورت گیرد.

ابراهیم شریف در جلسه نخست محاکمه اش، اتهام تحریک مردم به تنفر از حکومت را رد کرد و گفت: اتهام های وارد شده به من به مثابه "تفتیش عقاید و افکار و محاکمه نیت ها" است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها