هشدار به حجاج؛ 80% کالاهای‌برقی‌عربستان تقلبی‌است

هشدار به حجاج؛ 80% کالاهای‌برقی‌عربستان تقلبی‌است
سه شنبه 3 شهريور 1394 - 20:50

نتایج یک تحقیق در عربستان سعودی نشان می دهد که 80 درصد از لوازم برقی دراین کشور تقلبی است و با استاندارهای بین‌المللی مطابقت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عضو کمیته وسایل الکتریکی در شهر جده عربستان تاکید کرد، با توجه به افزایش 15 درصدی تقاضای سالانه کالا، میزان تقلب و کپی برداری از کالاها در بازار محلی به 80 درصد افزایش یافته است.

" محمد ماطر" درگفتگو با روزنامه "المدينة " چاپ عربستان گفت: بازار وسایل برقی بیش از سایر بازارها در معرض تقلب و کپی برداری از روی اجناس اصلی قرار دارد.

به گفته وی تاجران بزرگ قراردادهایی را با  طرف هایی از تابعیت های مختلف در ازای ریال برای وارد کردن این کالاها به بازار منعقد می کنند و بسیاری از سرمایه گذاران کوچک در بازار از تولیدات اصلی در بازار عربستان تصویربرداری می کنند و سپس نسخه ای از آن را با هدف کپی برداری و تولید نوع تقلبی کالا به چین می فرستند و این اجناس را با نام همان تولید کننده در بازار عربستان به فروش می رسانند.

یک منبع آگاه در سازمان گمرک عربستان هم اعلام کرد که گزارش مربوط به چهار ماه دوم سال 2015 که درزمینه کشف و ضبط اجناس تقلبی صادر شده است، نشان می دهد که تعداد اجناس و کالاهای تقلبی و کپی برداری شده 34 میلیون قطعه بوده است، این درحالیست که میزان کشف و ضبط کالاهایی که با استاندارها مطابقت ندارند، 52 درصد اعلام شده است.

میزان عدم تطابق با استاندار ها در حدود یازده میلیون جنس مشاهده شد که رقمی برابر با 31 درصد از مجموع کالاها و اجناس ضبط شده تقلبی را نشان می دهد.

همچنین به موجب این تحقیق، مطابقت نداشتن لوازم و کالاهای برقی با استاندارهای بین المللی موجب 33 درصد از آتش سوزی ها و اتصالی های برق در عربستان شده است.

پربیننده ترین خبرها