فیلمی از داخل تونل تروریست‌ها در زبدانی

چهارشنبه 4 شهريور 1394 - 10:14

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان محاصره عناصر مسلح را در شهر زبدانی ، در استان ریف دمشق، تنگ تر کردند و به گفته منابع نظامی درگیری ها درمساحت جغرافیایی 800 متری در جریان است.

خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه گزارش داد، با توجه به تاثیراتی که نبرد الزبدانی در سطح داخلی سوریه و منطقه دارد، می توان گفت که این درگیری ها در عرصه میدانی سوریه بسیار حائز اهمیت است.
درگیری های سخت در غرب پایتخت سوریه در مساحتی که بیش از 800 متر مربع نیست ادامه دارد و مواضع و پایگاه های عناصر مسلح یکی پس از درگیری در حال انهدام است.
پس از تسلط بر میدان «العجان» که یکی از مهم ترین اتاق های عملیاتی عناصر مسلح گروه موسوم به «احرار الشام» در آنجا قرار داشت، یگان های نظامی ارتش و مقاومت لبنان توانستند مجموعه ساختمان های جدیدی در این منطقه را که حلقه ارتباطی با مناطق دیگری در مرکز الزبدانی است آزاد کنند.
در همین حال، درگیری ها در محور منطقه «النابوع» و مناطق بین پل الجسر و العجان هدف تیراندازی توپخانه ای قرار گرفت.
یکی از فرماندهان نیروهای ارتش سوریه در منطقه به خبرنگار العالم گفت نیروهای مسلح سوریه با همکاری نیروهای مقاومت لبنان همچنان در حال پیشروی و آزاد کردن مناطق مختلف در مرکز شهر زبدانی هستند؛ اما آنچه در برابر این پیشروی ها اندکی مانع ایجاد می کند وجود شبکه های تونل های پیچیده زیرزمینی است.
وی افزود: بر اساس گزارش های اطلاعاتی که داریم بیمارستانی میدانی و انبارهای تسلیحاتی عناصر مسلح در این منطقه قرار دارد. بنابراین، جنگ و نبرد در این منطقه صرفا به روی زمین منحصر نمی شود بلکه در زیرزمین نیز جنگ وجود دارد. عناصر مسلح برای نقل و انتقال نیرو و تجهیزات و مهمات تونلهایی را زیر زمین حفر کرده اند. 

نیروهای ارتش و نیروهای مقاومت لبنان توانستند حدود 500 متر از تونل های زیرزمینی عناصر مسلح را منهدم کنند.

پربیننده ترین خبرها