افشای کمک‌های مخفی "اسراییل" به کردستان عراق

افشای کمک‌های مخفی
چهارشنبه 4 شهريور 1394 - 19:18

یک نشریه صهیونیستی فاش کرد که منطقه کردستان عراق ترجیح می‌دهد کمک های اسراییل را از طریق یک "طرف سوم" دریافت کند و این در حالی است که تل آویو به تحکیم روابط خود با کردستان بسیار اهمیت می‌دهد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم نشریه "جروزالیم پست" نوشت: "نشریه فایننشال تایمز ( نشریه انگلیسی) در خبری گفته است که واردات سه چهارم از نفت مورد نیاز اسراییل از کردستان عراق موضوعی است که برای آگاهان از روابط محرمانه بین دو طرف شوکه کننده نیست". جزورالیم پست معتقد است که این اخبار شگفتی آور نیست زیرا مدتی است که نقل محافل است.
این نشریه افزود: کردها نمی خواهند با بغداد و تهران با مشکل مواجه شوند از این رو ترجیح می دهند که درباره این موضوع ساکت بمانند و هیچ طرفی را خشمگین نکنند.

کردستان عراق کمکهای اسراییل را با واسطه دریافت می کند
جروزالیم پست تاکید می کند که کردها ترجیح می دهند کمک های اسراییل را از یک طرف سوم دریافت کنند و اسراییل هم از تحکیم روابط با آنها استقبال می کند اما کردستان عراق هنوز درباره این موضوع مردد است و نمی خواهد علنی شود.
نشریه مزبور می افزاید: کردها می خواهند به نقطه معینی برسند که مطمئن شوند باید این رابطه را اعلام کنند و آن بعد از دستیابی به حمایت همه جانبه آمریکا است.

کردستان عراق تامین کننده سه چهارم نیاز نفتی اسراییل
نشریه فایننشال تایمز انگلیس دو روز قبل فاش کرد که اسراییل حدود سه چهارم از نفت مورد نیاز خود را در سه ماه اخیر از منطقه کردستان عراق وارد کرده است و این اقدام را نشانه شجاعت روزافزون کردها و بحران روابط میان بغداد و اربیل ارزیابی کرده بود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها