تلاش فرانسه برای فروش ناوهای سفارش روسیه به مصر

تلاش فرانسه برای فروش ناوهای سفارش روسیه به مصر
چهارشنبه 4 شهريور 1394 - 20:38

پس از لغو قرارداد فروش ناوهای بالگردبر فرانسوی به روسیه، دو منبع فرانسوی از رایزنی مقامات پاریس برای فروش این ناوهای روی دست مانده به مصر خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه الحیات، دو منبع فرانسوی از گفت وگوهای مقامات پاریس برای فروش دو ناو بالگردبر میسترال به مصر به دنبال لغو قرارداد فروش این ناوها به روسیه، خبر دادند.

یکی از این دو منبع اعلام کرد که در گفت وگوهای مربوط به فروش دو ناو بالگردبر میسترال به مصر پیشرفت نسبی حاصل شده، اما منبع دوم با تایید رایزنی ها در این زمینه گفت: منبع تامین هزینه مالی این دو ناو هنوز مشخص نیست.

فرانسه 3 فروند از این ناوها را در نیروی دریایی خود به کار گرفته است.

در همین حال سخنگوی دولت فرانسه امروز اعلام کرد که پاریس در مقابل لغو قرارداد فروش ناوهای بالگردبر میسترال به روسیه مبلغی معادل یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار به مسکو پرداخت خواهد کرد.

مصر در تلاش است توان نظامی خود را برای مقابله با تندروهایی که دو سال است در منطقه سینا فعالیت می کنند، تقویت کند تا مانع کشیده شدن بحران لیبی به اراضی خود شود.

قرارداد ساخت ناوهای بالگردبر میسترال برای نیروی دریایی روسیه در ژوئن 2011 بین روسیه و فرانسه امضا شد. قرار بود روسیه اولین ناو را در پاییز 2014 تحویل بگیرد، اما دولت فرانسه به خاطر مواضع مسکو در قبال تحولات اوکراین تصمیم گرفت در آخرین لحظات تحویل این ناوها را متوقف کند.

روسیه و فرانسه رسما در اوایل اوت برای لغو این قرارداد و پرداخت غرامت از سوی پاریس، به توافق رسیدند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها