به دلیل کاهش قیمت نفت و درآمد ارزی،

عربستان میلیاردها دلار ازبودجه عمرانی خود می‌کاهد

عربستان میلیاردها دلار ازبودجه عمرانی خود می‌کاهد
چهارشنبه 4 شهريور 1394 - 22:53

عربستان به دنبال کاهش قیمت نفت، در حال حرکت اجباری به سمت کاهش میلیاردها دلار از بودجه عمرانی خود و سرمایه گذاری در طرحهای مختلف است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد: دولت عربستان ممکن است برنامه های سرمایه گذاری خود را نیز متوقف کند و پیش بینی ها نشان می دهد که هزینه ها در این زمینه 382 میلیارد دلار یعنی حدود 10 درصد کاهش داشته است.

کسری 20درصدی بودجه امسال عربستان
درآمد امسال (2015) عربستان که فروش نفت 90 درصد آن را تشکیل می دهد، به دلیل کاهش قیمت نفت به کمتر از نصف آن در سال 2014 رسیده است و ممکن است با کسری بیش از 20 درصدی مواجه شود.
دولت عربستان برای کاهش آثار کسری بودجه در ماه جاری اوراق قرضه به ارزش 20 میلیارد ریال معادل 5 و 33صدم دلار به بانک های تجاری فروخت.

کاهش حدود 50درصدی قیمت نفت
بازارهای جهانی نفت از افزایش عرضه و کاهش تقاضای نفت در چین که دومین وارد کننده نفت خام دنیاست رنج می برد و همین موضوع باعث کاهش قیمت نفت به کمتر از نیمی از بهای آن در اواسط سال 2014 شده است.

نگرانی عربستان سعودی از بازگشت ایران به بازار نفت
از سوی دیگر عربستان از بازگشت نفت ایران بعد از توافقنامه هسته ای نگران است زیرا ایران که از اعضای اوپک است قصد دارد بلافاصله بعد از برداشته شدن تحریم های غرب تولید نفت خام خود را 500 هزار بشکه در روز اضافه کند که در طول یک ماه به یک میلیون بشکه خواهد رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها