ترکیه تروریست‌های تحت حمایت آمریکا را لو داد

ترکیه تروریست‌های تحت حمایت آمریکا را لو داد
چهارشنبه 4 شهريور 1394 - 23:11

سازمان اطلاعات ترکیه با انتقال اطلاعات مربوط به مخالفان سوری مسلح آموزش ‌دیده از سوی واشنگتن موسوم به "لشکر 30" به جبهه النصره، موجب شکست نخستین ماموریت‌های این گروه در سوریه شد.

به گزارش شامگاه چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت آمریکایی "مک کلاچی دی سی" به نقل از افراد مسلح سوری، مقامات ترک و اعضای لشکر 30 نوشت: دستگاه اطلاعات ترکیه با سخن چینی علیه لشکر30 ( گروه مسلح سوری تحت حمایت و آموزش آمریکا) نزد جبهه النصره، نخستین ماموریت های این گروه در شمال سوریه در ماه گذشته را ناکام گذاشت و باعث شد النصره به ربودن چندتن از عناصر آن اقدام کند.

به نوشته سایت خبری روزنامه الاخبار، ترک ها اطلاعات مربوط به برنامه لشکر30 را به جبهه النصره که متحد آنکارا محسوب می شود، انتقال دادند زیرا بیم آن داشتند که این لشکر از ماموریت ادعایی امریکایی ها برای هدف قراردادن داعش، اقدام به هدف قرار دادن گروه های مسلح نزدیک به ترکیه مانند النصره و احرار الشام کنند.

یک مسوول ترک خاطرنشان کرد که اطلاعات مربوط به برنامه لشکر 30 با این امید برای النصره لو داده شد تا برنامه این لشکر فوری شکست بخورد و واشنگتن مجبور شود پشتیبانی خود را گسترش دهد به گونه ای که گروه های نزدیک به ترکیه، قطر و سعودی را برای سرنگونی دولت بشار اسد، شامل شود.

یکی از عناصر لشکر30 گفت: تنها ترک ها و آمریکایی ها از برنامه تحرکات این لشکر اطلاع داشتند. منابع لشکر30 می گویند: ترک ها به سران النصره هشدار داده اند که لشکر30 آنها را هدف قرار خواهد داد.

"روبرت فورد" سفیر سابق آمریکا در دمشق در مقاله ای درباره احرار الشام که در نیویورک تایمز منتشر شد نوشت: هر چند که تمایلی ندارد به هیچ وجه از احرار الشام حمایت شود اما پیشروی این گروه در جبهه های شمالی و مرکزی بیانگر آن است که این گروه نقش قابل توجهی در مذاکرات آینده سوریه خواهد داشت و به همین علت باید با آنها کانال ارتباطی برقرار شود.

از سوی دیگر مقامات آمریکایی به تایمز گفتند: تازمانی که احرار الشام نزدیک به النصره باشد، واشنگتن نمی تواند با آن تعاملی داشته باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها