ده ها شهید و مجروح در حملات عربستان به یمن

پنج‌شنبه 5 شهريور 1394 - 08:59

خبرنگار العالم در شهر صنعا از شهادت سه شهروند یمنی از جمله دو زن در حمله هوایی عربستان سعودی به یک خانه در منطقه قاع القیضی در حومه صنعا خبر داد.

خبرنگار  شبکه خبری العالم در گزارش خود از صنعا افزود: جنگنده های متجاوز سعودی همچنین محله های پایتخت یمن از جمله جبل النهدین و دارالرئاسه و جبل نقم را هدف قرار دادند.

در همین راستا، منابع یمنی گفتند: به دنبال حملات هوایی سعودی ها به استان الحدیده یمن، دستکم 11 شهروند یمنی به شهادت رسیدند و طی آن مرکز دارالایتام و یک مدرسه هدف قرار گرفت. جنگنده های سعودی همچنین مناطق مرزی در استان صعده را مورد حمله قرار دادند.

این حملات همچنین چندین مجروح برجا گذاشت.

از سوی دیگر، ارتش یمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که واحد موشکی ارتش نیروگاه تولید برق در منطقه جیزان عربستان را با موشک اسکاد هدف قرار داد و آن را منهدم کرد.

سرتیپ شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد: این حمله نظامی در واکنش به جنایات دولت سعودی انجام گرفت.

وی تاکید کرد: این موشک با دقت به هدف موردنظر اصابت کرد.

شرف لقمان بار دیگر به اهالی شهر أبها و ساکنان همجوار فرودگاه و کارکنان آن هشدار داد و گفت: این فرودگاه هم اکنون جزو اهداف نظامی واحد موشکی یمن است.

نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی همچنین موفق شدند که کنترل منطقه العدین در استان إب در مرکز یمن را بدست بگیرند.

در همین حال، زنان یمن نیز در محکومیت ادامه حملات تجاوزکارانه سعودی ها و سکوت محافل بین المللی در مورد کشتارهای روی داده در یمن، گردهمایی اعتراض آمیز برگزار کردند.

پربیننده ترین خبرها