زنان غربی داعش، از توهم ازدواج تا نبرد در رکاب تروریسم

زنان غربی داعش، از توهم ازدواج تا نبرد در رکاب تروریسم
پنج‌شنبه 5 شهريور 1394 - 14:13

پلیس اف.بی.آی آمریکا، درباره افزایش پدیدۀ پیوستنِ زنان آمریکایی به داعش هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان اف.بی.آی دو هفته پیش، دختری به نام "جایلون یونگ" را بازداشت کرد. جایلون، دخترِ یکی از افسران پلیس آمریکا و دانشجوی شیمی در دانشگاه ایالت می سی سی پی است و پیش از پیوستن به داعش در سوریه، بازداشت شد.

دفتر اف.بی.آی درباره گسترش پدیده هایی مشابه یونگ، به نهادهای اجرایی هشدار داد و تاکید کرد: برخی از زنان تندرو و خشونت طلب، در پدیده ای بی سابقه، به منظور جنگ و مشارکت در عملیات ضد آمریکایی یا جنگ در سوریه، نزد داعش می روند.

به گفتۀ معاون سابق وزیر امورخارجه آمریکا "زن ها، پیش از این برای ازدواج با عناصر داعش، به این گروه می پیوستند، اما اکنون در جذب زنان، با هدف شرکت دادن آنان در جنگ صورت می گیرد و این مساله غافلگیر کننده است زیرا انتظار نداشتیم که زنان چنین کارهایی انجام دهند."

شبکه سی ان ان خاطرنشان کرد، از میان 50 تن از عناصری که امسال به پشتیبانی از داعش در آمریکا متهم شده اند، دستکم 5 تن زن بودند. یکی از این زن ها از ایالت پنسیلوانیا است و گفته می شود قصد داشت عملیات انتحاری انجام دهد. دو زن دیگر نیز در به سبب بستن مواد منفجره به خود به منظور کشتن آمریکایی ها، در نیویورک بازداشت شدند.

یک مسؤول ارشد استرالیایی در همین رابطه تاکید کرده است که تاکنون 500 زن غربی برای پیوستن به گروه های  تروریستی به عراق و سوریه رفته اند. بیشتر آن ها، دخترانی دانشجو بودند که در ماه می گذشته از مدارس و دانشگاه های خود گریختند و داعش آن ها را جذب کرد.

به گفتۀ اف.بی.آی، داعش فیلم هایی تبلیغاتی به منظور جذب زن ها تولید کرده است که در آن ها خانواده هایی جوان، از شرایط زندگی عالی و مرفهی برخوردارند.

معاون سابق وزیر خارجه آمریکا خاطر نشان کرد: آن ها ویدیوهایی تولید می کنند که در آن ها وانمود می شود که زنانی خانه دار در سوریه زندگی می کنند که به آن ها خودرو داده می شود و به پارک ها و گردشگاه ها می روند و فرزندانی زیبا دارند. اما واقعیت آن است که اوضاع در آن جا، وحشیانه و خشونت بار است و این زنان، قربانیان تجاوز و تعدی قرار می گیرند و وضع وحشتناکی پیدا می کنند تا جایی که حتی احتمال مرگ آن ها وجود دارد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها