واکنش مردم جولان به حملات رژیم صهیونیستی + فیلم

پنج‌شنبه 5 شهريور 1394 - 14:30

ساکنان منطقه اشغالی جولان، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیسیتی به این منطقه و حمایت از گروه های مسلح تروریست و پشتیبانی از آنان به منظور انجام عملیات تروریستی ضد اماکن غیرنظامیان را محکوم و از تلاش رژیم اشغالگر برای تغییر معادلات قوا در قنیطره ابراز نگرانی کردند.

"بسام الصفدی" خبرنگار شبکه العالم از جولان اشغالی گزارش داد، در پی شلیک چند موشک به منطقه الجلیل در فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی مناطق نظامی و غیرنظامی در قنیطره و جولان اشغالی را بمباران کرد و به این ترتیب، بیش از پیش پشتیبانی و حمایت خود از عناصر مسلح تروریست را ثابت کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز واحدهای از نیروهای یگان ویژه را به جولان اعزام کرد تا عملیاتی برق آسا انجام داده در اطراف شهرک ها در جولان مستقر شوند. این اقدام رژیم صهیونیستی از بیم واکنش انتقامجویانۀ مردم این منطقه به حمله هوایی صورت گرفت، زیرا ساکنان این منطقه از این حملات صهیونیست ها به شدت به خشم آمدند.

شیخ "قاسم الصفدی" از روحانیون سوری در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: به این گونه عملیات ساختگی از سوی صهیونیست ها و توطئه گران عادت کرده ایم. هر وقت عناصر مسلح تروریست در جایی گرفتار می شوند، رژیم (اسرائیل) به یاری آن ها می شتابد. چندی پیش نیز عناصر جبهه النصره و داعش که با (اسرائیل) همکاری می کنند، موشک هایی شلیک کردند تا رژیم صهیونیستی با بهانه کردن این موشک ها، به پایگاه های نظامی در خاک سوریه حمله کند.

در این میان، ساکنانِ سوریِ بلندی های اشغالی جولان، تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه را ادامه راهبرد این رژیم در قنیطره دانستند و هدف از آن را حمله به ارتش سوریه نزدیک مرزهای جولان اشغالی ارزیابی کردند، زیرا حضور ارتش سوریه در این مناطق، جلوی ایجاد منطقه حائل در نوار مرزی جولان اشغالی را مختل کرده است و به این ترتیب پیشروی های ارتش سوریه در درعا و قنیطره و درهم شکستن محاصره روستای حضر نقشه رژیم صهیونیستی را نقش بر آب کرد.

غسان شعلان از فعالان سیاسی سوری به خبرنگار شبکه العالم گفت: این حملۀ رژیم صهیونیستی، یکی از حملاتی است که این رژیم در حمایت از گروه های مسلح تروریست در نوار مرزی میان فلسطین اشغالی و سوریه انجام می دهد.

اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در این مجال، با تدابیر دیگری ضد مردم جولان همراه شد و دادگاه های این رژیم، شماری از جوانان سوری که جلوی آمبولانسِ حامل عناصر مسلح جبهه النصره را گرفته بودند، محاکمه کردند.

به این ترتیب به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی، با بمباران قنیطره، آشکارا وارد جنگ مستقیم با سوریه شد و اکنون ارتش سوریه از یک سو با عناصر مسلح تروریستِ تحت حمایت رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر با این رژیم درگیر است.

26

پربیننده ترین خبرها