جنایت عربستان در واکنش به اسکاد یمن

پنج‌شنبه 5 شهريور 1394 - 15:21

عربستان سعودی، در واکنش به شلیک اسکاد یمنی به پُست برقِ شهر جیزان، مناطق مسکونی استان های مختلف یمن را بمباران کرد.

خبرنگار شبکه العالم از یمن گزارش داد، در حملۀ جنگنده های سعودی به منزلی مسکونی در منطقه قاع القیضی در حومه صنعا، 3 شهروند یمنی به شهادت رسیدند. جنگنده های سعودی همچنین مناطق جبل النهدین و دار الرئاسه و جبل نقم در اطراف صنعا را بمباران کردند.

ارتش یمن، دیروز (چهارشنبه) یک موشک اسکاد از صنعا، به منطقه جیزانِ عربستان شلیک کرد و یک پست برق را هدف قرار داد.

ناظران سیاسی، بر این باورند که حملات جنگنده های سعودی به جبل النهدین و دار الرئاسه، نشان دهنده ورشکستگی نظامی متجاوزان سعودی است، زیرا جنگنده های این کشور، پیش از این، بارها این مناطق را بمباران کرده بودند.

"زید الغرسی"، تحلیل گر سیاسی در این خصوص به شبکه العالم گفت: تجاوز سعودی – آمریکایی به مرحله ورشکستگی رسیده است به طوری که به حملات بی هدف روی آورده است، در حالی که به خوبی می داند که این حملات از پنج ماه پیش تاکنون هیچ سودی نداشته است و مردم یمن همچنان به پایداری ادامه می دهند در حالی که همچنان واکنش های غافلگیر کننده ای برای سعودی ها دارند.

در این میان افکار عمومی یمن، بر این باور است که ادامه حملات سعودی و تکرار این حملات نخواهد توانست اراده یمن را بشکند، به ویژه پس از این که واکنش موشکی یمنی ها آغاز شد و توانست از پایتخت یمن، مناطق سعودی را هدف قرار دهد.

"هشام شرف الدین" فعال سیاسی یمنی در گفت وگو با شبکه العالم خاطر نشان کرد: ملت یمن، ملتی مقاوم است و توانست در برابر جهانِ شرور ایستادگی کند و اکنون پس از گذشت بیش از پنج ماه، اجرای گزینه های راهبردی را در دستور کار قرار داده است و اسطوره ای از حماسه و پایمردی و پیروزی را به نمایش خواهد گذاشت.

حملات سعودی، حتی نتوانست ارادۀ زنان یمنی را بکشند، به طوری که زنان یمنی، در اعتراض به جنایت ها و تجاوزات سعودی، به خیابان ها ریختند و تظاهرات کردند و به نزدیک بودنِ پیروزی ابراز امیدواری کردند.

خانم "امة الاسلام العمری" روز پنج شنبه در این خصوص به شبکه العالم گفت: ما زنان یمنی، چیزی از مردانمان کم نداریم و مانند مردانمان، جان خود و فرزندان و همسرانمان را فدای میهن کردیم و اگر لازم باشد سلاح به دست می گیریم و دوشادوش مردها به دفاع از وطن خواهیم پرداخت.

پس از گذشت بیش از 150 روز از تجاوز سعودی به یمن، همچنان مقاومت و ایستادگی، یمنی ها، تصویری از حماسه و شکوه در تاریخ این کشور ثبت می کند.

در این میان، زنان یمنی هم در استان های مختلف این کشور، با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی و تحصن، مخالفت خود را با ادامه تجاوزات سعودی اعلام و پشتیبانی خود را از برادران مجاهدِ خود اعلام کردند.

26

پربیننده ترین خبرها