تظاهرات در مسجد الاقصی علیه اقدامات اسراییل

تظاهرات در مسجد الاقصی علیه اقدامات اسراییل
جمعه 6 شهريور 1394 - 22:13

صدها نمازگزار مسجد الاقصی پس از اقامه نماز جمعه در اعتراض به شدت گرفتن اقدامات رژیم صهیونیستی در هفته گذشته علیه مسجد مزبور تظاهرات برگزار کردند و اقدامات یاد شده را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نمازگزاران با شعار " مسجد الاقصی نماد اعتقادی ما است ... جان و خون مان فدای تو باد ای مسجد الاقصی " از صحن مسجد قبله تا صحن مسجد قبه الصخره راهپیمایی کردند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی پارچه نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود : " مسجد الاقصی نماد اعتقادی ما است ... جان و خون مان فدای تو باد ای مسجد الاقصی" و " جان و خون و مال مان فدای تو باد ای رسول خدا ".

تظاهرکنندگان از کشورهای اسلامی و عربی خواستند تا بطور جدی مانع از تقسیم مسجد الاقصی شوند و قبل از آنکه فرصت از دست برود، وارد عمل شوند.
نمازگزاران بر لزوم حضور فرزندان ملت فلسطین به عنوان نگهبان و محافظ در درون مسجد الاقصی تاکید کردند.
نظامیان صهیونیست در هفته گذشته از ورود همه زنان فلسطینی از ساعت 5/7 تا 11 صبح به مسجد الاقصی جلوگیری کردند و کارت شناسایی جوانان و افراد سالخورده را توقیف کردند و دروازه ها را بستند و موانعی در برابر آنها قرار دادند و نگهبانان دروازه های مسجد الاقصی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به مردان فقط نیم ساعت اجازه حضور در داخل مسجد الاقصی را دادند و اقدامات یاد شده را به عنوان آغاز تقسیم بندی زمانی مسجد الاقصی برشمردند. 
شیخ محمد سلیم محمد خطیب مسجد الاقصی اقدامات تجاوزکارانه اسراییلی های در مسجد الاقصی را که از بدو اشغال این سرزمین تا کنون ادامه داشته، محکوم کرد.
رژیم صهیونیستی بطور رسمی اداره اوقاف بیت المقدس را در جریان تصمیمات یاد شده خود قرار داد اما اداره اوقاف تاکید کرد که از این رژیم دستور نمی گیرد.
رژیم اشغالگر قدس همچنین نگهبانان مسجد الاقصی را از نزدیک شدن به شهرک نشینیان صهیونیست در طی یورش هفته گذشته شان برحذر داشت اما نگهبانان به انجام وظیفه خود ادامه دادند.
 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها