نسل جدید پهپادهای پنتاگون چه ویژگی‌هایی دارد؟

نسل جدید پهپادهای پنتاگون چه ویژگی‌هایی دارد؟
شنبه 7 شهريور 1394 - 21:20

"دارپا" در صدد طراحی و توسعه نسل جدید پهپادهایی است که هزینه کمتر و قابلیت بیشتری در میدان‌های درگیری داشته باشند/ این هواپیماهای بدون سرنشین عمر کمتری دارند و تنها ۲۰ پرواز انجام می‌دهند

به گزارش  پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از نسیم ،  خبرگزاری روسی اسپوتنیک نوشت: نهاد اطلاعاتی و تحقیقات پنتاگون، دارپا،‌ در صدد طراحی و تولید یگانی از پهپادهاست که بتوانند اهداف دشمن را از هواپیمای مادر هدف بگیرند و پس از پایان ماموریت خود به اشیانه بازگردند.

این هواپیماهای بدون سرنشین جدید ارزان‌تر از پهپادهای فعلی هستند و عمر کمتری دارند و تنها 20 پرواز را انجام می‌دهند.

این نسل تسلیحاتی تقریبا چیزی بین اسلحه‌های موشکی -که فقط یک بار مورد استفاده قرار می گیرند -و هواپیماهای هدایت پذیر است – که گران، پیچیده و ماندگارند.
این نهاد آمریکایی در بیانیه ای اعلام کرد:‌ بنا نیست در این نسل جدید از پهپادها مانند موشک ها تمامی موتور، بدنه هواپیما  و سایر تجهیزات از بین برود ، نمی خواهیم هزینه های عملیاتی و برگشت پذیری سیستم های قابل استفاده امروز را نیز داشته باشیم یعنی نمی خواهیم این پهپاد برای چندین دهه باقی بماند.

برای حمل این نسل از پهپادها، ارتش آمریکا می خواهد هواپیماهای سی 130 را به ناوگان حامل این پرنده های بدون سرنشین تبدیل کند. هواپیمای سی 130 تعداد زیادی از اسلحه های موشکی ارزان  (LCCM)‌ و پهپاد را حمل خواهد کرد. با نزدیک شدن به محوطه مورد نظر و اهداف دشمن، شماری از این دو پرنده به سمت اهداف شلیک می شود،  تعامل داده ها میان این پرنده ها و هواپیمای مادر، این اختیار را به خلبان می دهد که در خصوص استفاده از پهپاد و شیوه حمله تصمیم بگیرد. پس از اتمام ماموریت، پرنده هایی که سالم مانده‌اند به هواپیمای مادر (سی 130) باز می گردند.

پربیننده ترین خبرها