پایان آتش بس زبدانی با اختلافات شدید تروریست‌ها

شنبه 7 شهريور 1394 - 23:04

ريف دمشق، العالم - اختلافات شدید میان عناصر تروریست در شهر زبدانی و شهرک های الفوعه و کفریا و حملات خمپاره‌ای مکررعناصر تروریستی، موجب پایان یافتن آتش میان ارتش سوریه و تروریست‌ها دراین مناطق شد.

به خبرنگار شبکه العالم در ریف دمشق و بنا به تاکید حزب معارض موسوم به "همبستگی" که نمایندگی گروه های تروریستی در الزبدانی را به عهده دارد، به دنبال گلوله باران شهرک های الفوعه و کفریا در ریف ادلب، از سوی تروریست ها، آتش بس موقت میان ارتش سوریه و گروه های تروریستی در این مناطق بار دیگر پایان یافت و به این ترتیب نه زخمی ها انتقال داده شدند و نه آتش بس ادامه یافت.

به عقیده ناظران سیاسی، شکست گفت وگوها در تحقق بندهای این آتش بس به بروز اختلافات شدیدتر میان گروه های تروریستی مستقر در این مناطق منجر می شود.

"ثائر ابراهیم" کارشناس سیاسی سوری در گفت وگو با خبرنگار العالم، شکست این آتش بس را ناشی از دو عامل دانست: نخست تعدد عناصر تروریستی و تضاد منافع آنها در الزبدانی و دیگر مناطق سوریه و دوم تلاش مداوم تروریست ها برای تظاهر به این امر که دولت سوریه خواهان راه حل سیاسی نیست؛ این درحالی است که دولت سوریه همواره بر ضرورت در پیش گرفتن راه حل سیاسی و در اولویت قراردادن منافع ملی و پایان دادن به تروریسم و آزاد سازی اراضی سوریه از وجود تروریست ها تاکید کرده است.

"دارین فضل" خبرنگار العام در سوریه خاطرنشان کرد که بر اساس اطلاعات موجود، یکهزار عنصر تروریستی در الزبدانی باقی مانده اند و در درگیری های اخیر 166 نفر آنها به هلاکت رسیده اند، 185 نفر زخمی شده اند و شماری نیز در چند روز گذشته تسلیم ارتش سوریه شده اند.

خبرنگار العالم افزود: با پایان ناکام آتش بس در الزبدانی، تروریست ها ده ها گلوله خمپاره بر سر شهروندان بی گناه کفریا و الفوعه در ریف ادلب ریختند و الزبدانی بار دیگر به میدان کارزار شدید میان تروریست ها و ارتش سوریه تبدیل شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها