نبیه بری:امام موسی صدرنماد وحدت جهان اسلام بود

نبیه بری:امام موسی صدرنماد وحدت جهان اسلام بود
يکشنبه 8 شهريور 1394 - 21:53

العالم - رییس مجلس نمایندگان لبنان و رهبر جنبش امل در سی و هفتمین سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر در مراسمی در شهر نبطیه از وی به عنوان نماد وحدت در جهان اسلام یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه خبری العالم، نبیه بری گفت: ما در مکتب امام موسی صدر اسلام گذشت را فراگرفتیم.اوما را نسبت به فتنه نهفته در درون جهان اسلام آگاه کرد.

وی افزود: شهید صدر به ما از خودگذشتگی و چگونگی رویارویی با دشمن صهیونیست را آموخت تا تماشاگر اقدام های وحشیانه اسراییل علیه فلسطینیان وبه آتش کشیده شدن خانواده های فلسطینی نباشیم.

دیدارهای محرمانه در لیبی

نبیه بری درباره اقدام های مقام های لبنان برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر گفت: در نتیجه تلاشهای ما مقام های لیبی کمیته پیگیری و قضایی ویژه ای تشکیل دادند که اعضای آن دیدارهای کاملا محرمانه ای انجام دادند و بر اساس آن دو طرف توافق کردند تا تلاش هایی اتخاذ کنند که اکنون شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد: شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز بنا به درخواست ما برای اولین بار از دولت لیبی خواست برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر تلاش کند. بر پایه هماهنگی های به عمل آمده با خانواده امام موسی صدر قرار شد گام های مهمی برداشته شود که در صورت تحقق یافتن مردم را در جریان آنها قرار خواهیم داد.

وی ابراز داشت: یکی از نتایج مهم به دست آمده آن است که قوه قضائیه ایتالیا با صدور حکمی اعلام کرد امام موسی صدر و دو یار وی از لیبی وارد ایتالیا نشده اند و بدین ترتیب بهانه از دست افراد غرض ورز در لیبی گرفته شد. ما به منظور پیشبرد این موضوع روابط خود را در لیبی بهبود بخشیدیم و تصمیم گرفته ایم تا با این کشور در همین راستا همکاری کنیم.

لبنان چشم به آزادی امام موسی صدر دارد

نبیه بری با بیان اینکه تمام لبنان قذافی و رژیم او را عامل ناپدید شدن امام موسی صدر می دانند، تاکید کرد: لبنانی ها چشم امید به آزادسازی ایشان و دو یار وی دوخته اند و پس از گذشت 37 سال موضع جنبش امل و حزب الله و در راس آن سید حسن نصرالله و تمامی لبنانی ها در این خصوص تغییر نیافته است.

وی همچنین ابراز داشت : ما در جنبش امل هیچ موضوعی را در ارتباط با سرنوشت امام موسی صدر از ملت لبنان مخفی نمی کنیم و مردم را در جریان واقعیت ها قرار داده و خواهیم داد.

رئیس مجلس نمایندگان لبنان خاطرنشان کرد:  به جز موارد اعلام شده سایر امور شایعاتی بیش نیست و مردم نباید به آنها توجه کنند.

"پس از گذشت 37 سال موضع جنبش امل و حزب الله و در راس آن سید حسن نصرالله و تمامی لبنانی ها در این خصوص تغییر نیافته است."

امام موسی صدر متولد سال 1307 در شهر قم، مرجع دینی وسیاسی شیعیان بود که پس از هجرت از ایران به لبنان، مجلس اعلای شیعیان لبنان را تأسیس کرد و رهبری فکری و سیاسی شیعیان آن کشور را عهده‌دار شد.

او در نهم شهریور 1357، درجریان سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی، ناپدید شد. در حالی که بسیاری گزارش‌ها حاکی از قتل او در همان زمان توسط قذافی است، برخی گزارش‌ها حاکی از وجود او در زندان‌های لیبی بوده است.

احمد رمضان یکی از نزدیکان معمر قذافی روز چهارشنبه هجدهم آبان ماه 1390 طی مصاحبه ای با یک شبکه خبری در دبی اعلام کرد که به اعتقاد وی امام موسی صدر در سفرش به لیبی در سال 1357 بعد از ملاقاتش با قذافی به دستور قذافی کشته شده است.آخرین خبر از وضعیت وی را وزیر اطلاعات قذافی در شهریورماه 1391 مبنی بر کشته شدن او بلافاصله پس از مشاجره‌اش با قذافی و دفن او در حومه پایتخت ارائه داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها