ارتش یمن:آل سعود منتظرسامانه های جدید ما باشد

يکشنبه 8 شهريور 1394 - 22:03

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمنی، با تاکید بر این که اکنون ابتکار عمل به دست ارتش یمن افتاده و متجاوزان به اقدام های واکنشی روی آورده اند، هشدار داد:"برای متجاوزان سعودی غافلگیری های تازه ای داریم."

سرهنگ "شرف لقمان" روز یکشنبه درگفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم، اظهار کرد: تجاوز به یمن، کاملا ما را غافلگیر کرد، هیچگاه پیش بینی نمی کردیم که همسایه مان، به ما خیانت کرده، به کشورمان حمله ور شود، به ویژه که عربستان، متصدی طرحی بود که طرح کشورهای خلیج (فارس) نامیده شد. حمله ای که به کشورمان صورت گرفت، گسترده بود و زیرساخت های یمن را هدف قرار می داد.

دسیسه منصور هادی با ریاض برای ازکار انداختن سامانه موشکی یمن

وی افزود: این حمله در چارچوب توطئه ای صورت گرفت که نطفۀ آن در سال 2011 بسته شد و هدف از آن خلع سلاح ارتش یمن یا تبدیل آن به ارتشی غیرفعال بود. در این میان، عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی، به منظور از کار انداختن سامانه موشکی یمن، با عربستان و مزدوران این کشور به توافق رسید.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمنی درباره جانبداری برخی از تشکیلات نظامی یا ارتش به یکی از طرف های درگیر، خاطر نشان کرد: این جانبداری از سوی یگانِ اول ارتش و تیپ های وابسته به آن صورت گرفت که 27 تیپ را شامل می شود.

وی افزود: یگان اول، تصمیم گرفت جانبداری پیشه کند و اساس کار خود را به جای وفاداری به وطن؛ وفاداری به حزب قرار دهد.

ارتش یمن به وطن وفادار است

سرهنگ لقمان سپس با تاکید بر این که ارتش - متشکل از گارد ریاست جمهوری و یگان های مستقل، به وطن وفادارند، خاطر نشان کرد: ما فقط یک هدف داریم و آن، نبرد با متجاوزان است، بنابراین از همه نیروهای داخلی می خواهیم در مبارزه با متجاوزان با یکدیگر متحد شوند.

القاعده و داعش بازوهای عربستان سعودی در یمن

وی گروه های تروریستی القاعده و داعش را دو سازمان اطلاعاتی وابسته به عربستان دانست و گفت: این دو گروه، در چارچوب نقشه ای برای ایجاد امارت اسلامی در یمن، به این کشور آمدند.

سرهنگ لقمان خاطر نشان کرد: ارتش یمن، در سال های 2012 و 2013 در حملات گسترده ای که ضد عناصر القاعده در مناطق جنوبی داشت، به پیروزی های بزرگی دست یافته بود و در آستانه یکسره کردن کار این گروه تروریستی بود که ناگهان عربستان به یمن حمله کرد، زیرا متوجه شده بود القاعده و داعش که بازوهای عربستان در یمن هستند، به خطر افتاده اند.

عربستان داعش بزرگ

وی افزود: من به صراحت اعلام می کنم که عربستان، داعشِ بزرگ است، زیرا همین کشور است که از ابتدا، داعش را حمایت کرد و افرادی را برای فعالیت در آن به خدمت گرفت.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمنی درباره تحولات میدانی نیز گفت: ما در منطقه وادی الضباب به پیشرفت هایی دست یافته ایم و به شورش المخلافی و دار و دسته اش پایان دادیم، هرچند او در زمان حاضر فراری است، اما در هر صورت می دانیم که او کجاست و توانایی رسیدن و دستیابی به او را هم داریم.

سرهنگ لقمان درباره جبهه مأرب نیز بیان کرد: هرچند آن ها (سعودی ها) مقادیر زیادی سلاح و زره پوش و نفر برای این جبهه فرستاده اند، اما اوضاع در این منطقه تحت کنترل ماست.

صنعا دژ نفوذ ناپذیر

وی در ادامه، صنعا را دژی نفوذناپذیر معرفی کرد و گفت: با توجه به دلاورمردان و مردمان و قبایلی که کنترل این شهر را در دست دارند، هیچ کس را یارای نفوذ به آن نیست و می توان گفت، تمام مردم صنعا، اعم از زن و مرد، نیروی ارتش هستند. زن های صنعا، مسلح شدند و برای شرکت در جنگ اعلام آمادگی کردند. به همین سبب، نگران صنعا نیستیم، هرچند به منظور رعایت تدابیر امنیتی، اقدامات لازم برای دفاع از صنعا را در نظر گرفته ایم و آن ها، جز از طریق هوایی، هیچ راهی به صنعا ندارند.

عربستان به هیچ دستاوردی در یمن نخواهد رسید

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمنی درباره حملات هوایی عربستان به یمن نیز گفت: هر قدر تلاش کنند، نخواهند توانست در این جنگ، به دستاوردی دست یابند، زیرا دستاوردها در این جنگ، تنها از طریق نیروی انسانی تحقق پذیر است و به این ترتیب، به امید خدا، پیروزی با ماست.

سرهنگ لقمان درباره شهر عدن نیز خاطر نشان کرد: پیش از تجاوز به یمن، میان ما و برادرانِ جنبش جنوب در عدن توافق هایی وجود داشت. آن ها به خاطر برخی ماجراهای مشخص تاریخی، نسبت به حضور ارتش یمن در عدن حساس بودند. ما در آستانه امضای توافقنامه ای بودیم که بر اساس آن، حمایت مناطق جنوبی، توسط مردم جنوب صورت گیرد، اما با آغاز تجاوز به یمن هیچ فرصتی برایمان نماند و چاره ای برایمان نماند جز این که خودمان به دفاع از عدن برخیزیم.

شماری از نیروهای ارتش همچنان در عدن مستقر است

وی افزود: وقتی که با قبایلِ موجود در این شهر توافق کردیم، راه حلِ بهتر را آن دیدیم که با این توافق، از حجم خسارت هایی که به این شهر وارد می شود، بکاهیم و به این ترتیب، انرژی خود را صرف مقابله با متجاوزان می کردیم. بنابراین بدون این که کسی متوجه شود، از این شهر خارج شدیم. با این حال، همه نیروهای خود را از عدن خارج نکردیم، هنوز شماری از نیروهای ما آن جا هستند و بر اوضاع و همچنین بر اجرای راهبرد دفاعی جدید، نظارت می کنند.

سرهنگ لقمان افزود: درهمین چارچوب، ابتدا شیوۀ دفاع سنتی در دستور کار قرار داشت، اما در مرحله بعد، نقشه جنگ بلند مدت و درگیر کردن دشمن در جنگ فرسایشی را به کار گرفتیم و اجرای این نقشه، مستلزم تاکتیک ها و راهکارهای جدید بود.

تصرف مناطق جنوب عربستان برای قطع سر افعی

وی درباره راهبرد اصلی ارتش یمن تصریح کرد: هر گاه دم متجاوزان را قطع می کردیم، و عناصر داخلی وابسته به آنان نظیر داعش را نابود می کردیم، دم تازه ای در می آوردند، به همین سبب فرماندهی به این نتیجه رسید که سرکوب دم ها بی فایده است و باید سر افعی را قطع کرد. به همین سبب در زمان حاضر، مناطق گسترده ای از جنوب عربستان را تصرف کردیم، در واقع این مناطقِ تصرف شده، مناطقی یمنی بودند که عربستان آن ها را اشغال کرده است و کاری که ما می کنیم، بازپس گیری مناطق اشغالی یمن از عربستان است.

سرهنگ لقمان سپس ضمن اشاره به این که یمنی ها هیچ خصومتی با ملت عربستان ندارند، تاکید کرد: عربستان در آستانۀ پایانِ دورۀ قدرتِ (منطقه ای) بودن است.

غافلگیری سعودی ها با رونمایی از سامانه های جدید نظامی 

 

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن درباره میزان آمادگی نیروهای یمنی نیز گفت: در زمان حاضر ما در عمق خاک عربستان هستیم و آن ها را یارای مقابله با ما نیست. آن ها ادعا می کردند که توانمندی های ما را از بین بردند، اما ناگهان  آن ها را با موشک اسکاد هدف قرار دادیم. آنگاه اعلام کردیم که غافلگیری هایی برای آن ها در چنته داریم. درهمین راستا، سامانۀ جدید نظامی به نام "توشکا" را رونمایی کردیم که آن ها چیزی از آن نمی دانستند، پس از آن، سامانۀ جدیدی برای مقابله با زره پوش ها رونمایی کردیم و آن سامانه کورنت بود. ما با کورنت هایمان، اسطورۀ شکست ناپذیرِ آمریکاییشان یعنی زره پوش های آبرامز را هدف قرار دادیم و به آتش کشیدیم، و به زودی، غافلگیری های تازه ای برای آن ها خواهیم داشت.

وی افزود: بدون این که قصد تفاخر داشته باشیم، اعلام می کنیم که ابتکار عمل را در دست گرفته ایم و اکنون این ما هستیم که بر اوضاع چیره ایم و آن ها به واکنش های انفعالی روی آورده اند، این در حالی است که در ابتدای تجاوز، این ما بودیم که در قبال تجاوزها عکس العمل نشان می دادیم.

سرهنگ لقمان در ادامه خطاب به مردم یمن گفت: ما ارتشی میهن پرست دارید که کاملا حرفه ای است و حتی اگر تمام جهان با یمن دشمن شوند، قادر به مقابله با همۀ آنان است.در زمان حاضر با 15 کشوردرگیر هستیم، اما توانمندی ما درگیری با بیش از 15 کشور است. با جنگ بیگانه نیستیم، ما یمنی ها مرد جنگیم و هر کس باور ندارد، در جبهه ها با ما رو در رو شود.

سرهنگ شرف لقمان در پایان خاطر نشان کرد: اخلاق ما بر پایه اجتناب از تعرض به غیرنظامیان استوار است. آن ها فرزندان و تأسیسات شهریمان را هدف قرار می دهند، اما ما با آن ها این گونه برخورد نمی کنیم، هرچند اعلام کرده بودیم که مقابله به مثل خواهیم کرد، اما در هر صورت، واکنش ما در چارچوب اخلاق، سنت ها و ارزش های دینی مان باقی خواهد ماند. این واکنش ها در دستور کار قرار دارند و طی روزهای آینده، این موضوع بر همگان ثابت خواهد شد.

موسسه های اقتصادی در منطقه الخوبه، نیروگاه های برق و بنادرشان همگی اهدافی مشروع برای واکنش ما خواهند بود و اگر تجاوز را متوقف نکنند، آن ها را هدف قرار می دهیم.

08.30
26

پربیننده ترین خبرها