تجهیزات امنیتی اسراییل در ترکیه

تجهیزات امنیتی اسراییل در ترکیه
دوشنبه 9 شهريور 1394 - 12:42

یک مجله رژیم صهیونیستی از آغاز دوباره صادرات کالاها و تجهیزات امنیتی پیشرفته این رژیم به ترکیه به دنبال کاهش تنش در روابط دو طرف خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مجله "ماکور ریشون" نوشت: "اسراییل صادرات تجهیزات امنیتی خود به ترکیه را از سرگرفته است. علت این امر نیز به تغییر تدریجی روابط بین دوطرف به دنبال کاهش تنش بین آنها درپی خروج اویگدور لیبرمن از وزارت خارجه اسراییل بازمی گردد."

"عمیر رافبورات" مفسر امنیتی مجله ماکور ریشون خاطرنشان کرد که این مجوز به تازگی از سوی وزارت جنگ این رژیم صادر شده است.

به نوشته این مجله، تغییر تدریجی در روابط امنیتی دوطرف بعد از کاهش تنش بین آنها و تغییر سیاست در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با پایان یافتن دوره ریاست اویگدور لیبرمن بر این وزارتخانه صورت گرفت زیرا لیبرمن سیاست تندی را درقبال ترکیه دیکته می کرد که بر صدور مجوز صادرات کالاهای امنیتی به ترکیه تاثیر منفی گذاشته بود.

لیبرمن به شدت با صادرات تجهیزات امنیتی به اوکراین نیز به علت مخالفت روسیه با آن مخالفت می کرد. مراجع امنیتی رژیم اسراییل ارزیابی می کنند که این روزها نیز در سیاست صادرات تجهیزات امنیتی به اوکراین بازنگری می شود، که علت آن تصمیم روسیه در فروش سامانه دفاع موشکی پیشرفته اس 300 به ایران است.

پربیننده ترین خبرها