بازداشت رئیس اداره مبارزه با تروریسم الجزایر

بازداشت رئیس اداره مبارزه با تروریسم الجزایر
دوشنبه 9 شهريور 1394 - 17:35

العالم - منابع خبری الجزایر از بازداشت رئیس واحد مبارزه با تروریسم دستگاه اطلاعات این کشور عربی و انتقال وی به زندان نظامی البلیده در 50 کیلومتری جنوب پایتخت الجزایر خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الوطن چاپ الجزایر با انتشار این خبر نوشت: ژنرال "حسن" با نام واقعی "عبدالقادر آیت" روز پنج شنبه پس از بازنشستگی اجباری در پایان سال 2013، در خانه اش دستگیر و به زندان نظامی البلیده انتقال یافت.

این روزنامه به نقل از منابع قضایی الجزایر نوشت: حسن به نگه داری سلاح، مخفی کردن اطلاعات و نافرمانی از دستورات مافوق متهم است.

ژنرال حسن نزدیک به  20 سال، هدایت کننده مبارزه ارتش الجزایر علیه گروه های تروریستی - تکفیری بوده است. این مدت در الجزایر به دو دهه سیاه معروف است زیرا در این مدت نزدیک به 200 هزار نفر قربانی جنایات تروریستی – تکفیری شده اند.

ژنرال حسن از زمان بازنشستگی به دستور قاضی نظامی، تحت نظارت قضایی قرار گرفت.
خاطرنشان می شود که عبدالعزیز بوتفلیقه رییس جمهوری الجزایر از یک سال گذشته و در چارچوب اجرای اصلاحات در سازمان های اطلاعاتی این کشور، بسیاری از ماموریت های این سازمان ها را تحت نظر مستقیم فرماندهی ارتش قرار داد.

یک مقام امنیتی الجزایر نیز در تماس با خبرگزاری فرانسه ضمن تایید خبر دستگیری ژنرال حسن، از ارائه جزییات بیشتری درباره علت بازداشت وی خودداری کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها