سفر ترک‌ها به تل‌آویو برای ایجاد منطقه صنعتی!

سفر ترک‌ها به تل‌آویو برای ایجاد منطقه صنعتی!
دوشنبه 9 شهريور 1394 - 20:46

العالم - یک هیأت از مقامات رسمی ترکیه برای مذاکره به منظور ایجاد منطقه صنعتی در اراضی اشغالی کرانه باختری رود اردن به تل آویو خواهند رفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این هیات ترکیه ای به ریاست "ژوفاک ساک" رئیس مرکز سیاست های اقتصادی ترکیه با "ایوب قرّا" مسوول امور همکاری منطقه ای در حزب راست گرای لیکود دیدار و راههای ایجاد شهرک صنعتی در نزدیکی جنین با سرمایه گذاری ترکیه و حمایت اسرائیل (رژیم صهیونیستی)، آمریکا و اروپا را بررسی خواهد کرد.

این دیدار پس از بحران در روابط ترکیه-اسرائیل، در نوع خود اولین است.

"امیره اورن" مسوول سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا اوایل ماه جاری در مصاحبه با نشریه ترکی "صباح" در اظهاراتی غافلگیر کننده برای نخستین بار امکان همکاری ترکیه و رژیم اسرائیل در بحران سوریه را پس از بهبود روابط دو طرف مطرح کرد، اما این موضوع تاکنون محقق نشده است.

اورن گفت: روابط آنکارا - تل آویو بهتر شده و این بهبودی می تواند به همکاری امنیتی دو طرف در بحران سوریه کمک کند که این امر برای هر دو طرف منافعی در پی دارد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اوضاع روابط میان دو طرف با توجه به اخبار منتشره درباره رایزنی های آشتی میان آنکارا - تل آویوتصریح کرد: مذاکرات درباره آشتی بین دو طرف ادامه دارد.

این مقام صهیونیست مدعی شد که در مواضع طرف اسرائیلی تغییراتی به وجود آمده و یکی از تصمیمات اولیه "دوری گلد" پس از تعیین شدن به عنوان مدیر کل جدید وزارت خارجه، دیدار با همتای ترک خود بوده است که همین موضوع نشانگر تاکید اسرائیل بر ایجاد رابطه با ترکیه و اصرار بر حفظ آن است؛ اورن دیدار آن دو را نیز مثبت ارزیابی کرد.

اورن در پاسخ به سئوال دیگری درباره احتمال همکاری بین ترکیه و رژیم صهیونیستی پس از تکمیل روند عادی سازی روابط میان دو طرف نیز گفت: درصورت بهبود روابط، طرفین در زمینه امنیتی و سایر موارد با یکدیگر همکاری خواهند کرد اما این امر هنوز محقق نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها